بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

کم‌کاری بدنه وزارت راه ،ظلم به بی‌مسکن‌هاست/تولید مسکن باید به روش صنعتی باشد

به گزارش ساختمان آنلاین: ضعف بدنه وزارت راه یکی از مسایلی است که بسیاری از سازندگان و متخصصان حوزه مسکن به عنوان یکی از پاشنه آشیل های حوزه مسکن به کرات مطرح کرده اند.

در همین زمینه در تازه ترین اظهار نظر ،یکی از اعضای انجمن انبوه سازان استان تهران بر این باور است علی رغم اینکه عزم رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی برای حل بحران مسکن از طریق طرح نهضت ملی مسکن جزم است اما ضعف و کم کاری بدنه وزارتخانه راه و شهرسازی از یک طرف و نیز بی برنامگی از سوی دیگر ،سبب شده است که اجرای این طرح بزرگ ملی با چالش مواجه شود و در مسیر اجرای این طرح سنگ اندازی شود.

در همین زمینه مهندس مهدی زرقانی در حاشیه نشست مشترکی که اخیرا بین انبوه سازان ،سازندگان حرفه ای و شهرداری تهران برگزار شد در اینباره در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین ضمن واکاوی طرح نهضت ملی مسکن به موانع اجرایی این طرح اشاره کرد وگفت: برداشت من این است که شخص رئیس جمهوری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به شدت مصمم است و وزیر راه وشهرسازی نیز با توجه به عقبه کاری اش که از تجارب اجرایی خوبی برخودار است از ظرفیت لازم برای تحقق طرح نهضت ملی مسکن برخوردار است.

وی بی برنامگی و ضعف بدنه وزارت راه را به عنوان موانع اصلی اجرای طرح نضهت ملی مسکن ارزیابی و عنوان کرد: بدنه وزارت راه با کم کاری ظلم بزرگی به مردم می کند چرا که ایجاد وقفه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن که گروه های هدف آن دهک های پایین درآمدی هستند ،ظلم بزرگی به آنهاست ،این در حالی است که بی برنامگی هم مزید بر علت شده و سبب شده است که این پروژه بزرگ دولتی با کندی پیش رود.

این انبوه ساز همچنن با برشمردن نقاط ضعف طرح های پیشین در حوزه مسکن گفت: در طرح مسکن مهر ،جانمایی نادرست و فراهم نبودن خدمات زیربنایی و روبنایی،نواقص اصلی اجرای این طرح بودند .این در حالی است که در طرح اقدام ملی مسکن ،مدیریت ضعیف و نبود اراده عمده ترین نقاط ضعف آن بودند.

عضو انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به وعده دولت مبنی بر تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال گفت: به نظر بنده با توجه به شرایط موجود امکان تولید سالیانه 600 هزار واحد مسکونی در سال وجود دارد.

زرقانی تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال را منوط به انبوه سازی در قالب صنعتی سازی دانست و تصریح کرد: اگر دولت به دنبال آن است که به صورت ریشه ای نسبت به حل بحران مسکن اقدام کند می بایست زمینه تولید انبوه سازی در قالب صنعتی سازی را ایجاد کند و تحقق چنین امری سبب خواهد شد که قادر باشیم سالیانه یک میلیون واحد مسکونی تولید و مشکل مسکن را از این رهگذر ریشه کن کنیم .

وی رونق تولید مسکن را دارای پیامدهای چندجانبه ای دانست و افزود:فراهم شدن زیرساخت ها برای رونق و افزایش عرضه مسکن در قالب روشهای صنعتی سبب خواهد شد علاوه بر خانه دار شدن مردم، در عین حال به صورت همزمان مشکل اشتغالزایی حل شود که خروجی این چرخه قطعا رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا