مجله خبریراه و شهرسازی

کشور پس از ۸ سال رکود دوباره به تولید مسکن بازگشته است

وزیر راه‌وشهرسازی در آیین تکمیل هفت هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن گفت که کشور پس از ۸ سال رکود،‌ دوباره به تولید مسکن بازگشته است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا؛ مهرداد بذرباش روز شنبه در دومین سفر استانی رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت به زنجان در آیین تکمیل هفت هزار و ۱۸۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن افزود: در دو سال گذشته از ۲۷ هزار واحد مسکن هدف‌گذاری‌شده برای استان، ۲۰ هزار واحد آن در مرحله عملیات ساخت قرار گرفته است.

هفت هزار و ۸۸۳ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف روز شنبه در دومین سفر استانی رئیس جمهور در آیینی با حضور آیت الله رئیسی در استان زنجان به بهره برداری رسید.

در این آیین یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در قالب زمین‌هایی ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار شد.در بخش خودمالکی و بخش خصوصی نیز یک هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی به مرحله بهره برداری رسید.

از مجموع این‌ خانه ها، ۷۷۰ واحد مربوط به بخش نوسازی در بافت فرسوده و بازآفرینی شهری و چهار هزار واحد مسکونی نیز مربوط به بخش روستایی است که امروز به بهره برداری رسید.

در راستای طرح قانون جوانی جمعیت نیز در این طرح برای ۷۰۰ متقاضی، زمین رایگان به مشمولان قانون جوانی جمعیت در زنجان واگذار شد و همچنین ۱۰ هزار قطعه زمین روستایی آماده سازی و واگذار شد.

دور دوم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان از روز جمعه / ۱۵ دی / آغاز شده است. در این سفر افزون بر هشت هزار و ۸۸۳ واحد مسکونی، یک هزار و ۹۵ پروژه نیز به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

مهم‌ترین این پروژه‌ها احیا و افتتاح هشت واحد صنعتی و تولیدی بزرگ استان شامل آندیا فولاد،‌ فولاد آسین ابهر،‌ شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش ۴۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال،‌ افتتاح پنج هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی با ۲۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۱ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی با ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

برنامه زمانی حضور آیت الله رییسی رییس جمهور در استان زنجان در این سفر استانی با توجه به وقوع حادثه تروریستی در کرمان و شهادت و مصدومیت شماری از هموطنان،‌ کمی تغییر کرد و برنامه دیدار عمومی رئیس جمهور به امروز (شنبه) موکول شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا