مجله خبریبورس و بازارمجلس و ارگان ها

راه‌اندازی ابزارهای جدید برای تامین مالی مسكن

مدیرعامل شركت گروه مالی بانک مسكن در رابطه با مزایای تامین مالی ساخت مسكن از طریق بازار سرمایه، اظهار كرد: مجموعه بانک مسكن و شركت های زیر مجموعه این نهاد به دنبال طراحی ابزارهایی هستند كه بتوانند به واسطه آن تامین مالی ارزان قیمتی كه منجر به ساخت مسكن شود را از طریق بازار سرمایه، انجام دهند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از روزنامه تعادل، سعید شیرزادی افزود: تامین مالی برای ساخت مسكن به دلیل مشكلاتی در صندوق های زمین و ساختمان و سایر روش های تامین مالی تاكنون از طریق بازار سرمایه آن طور كه باید صورت نگرفته است.

مدیرعامل شركت گروه مالی بانک مسكن بیان كرد: در حال حاضر به واسطه پیگیری های رییس سازمان بورس ابزارهای جدیدی برای تامین مالی مسكن همچون سلف موازی در بازار مسكن، فروش متری مسكن و… راه اندازی شده است.

شیرزادی تصریح كرد: به واسطه همكاری هایی كه از سمت سازمان بورس با گروه مالی بانک مسكن صورت گرفته در حال اصلاح آیین نامه ها هستیم تا به منظور طراحی ابزارها در راستای تامین مالی مسكن از طریق بازار سرمایه به یک جمع بندی گروهی دست یابیم.

او بیان كرد: سال گذشته با وجود آنكه ۶۰ همت تامین مالی از طریق بازار سرمایه صورت گرفته بازار مسكن تنها توانسته سه همت در آن سهیم باشد كه این مبلغ بسیار ناچیز است.

مدیرعامل شركت گروه مالی بانک مسكن گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته توسط بانک مسكن برآورد می شود سال آینده حداقل ۳۰ همت از طریق بازار سرمایه تامین مالی صورت گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا