بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

موافقت مشروط شورا با تولید مسکن کوچک متراژ

به گزارش خبرنگار ما اخیرا یک کارشناس صاحب نام حوزه مسکن ضمن پیشنهاد ساخت واحدهای کوچک متراژ به دلیل افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم،احداث این واحدها را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و تاکید کرد که این بخش از نیاز مردم به مسکن باید پاسخ داده شود و مخالفت مسوولان با ساخت این واحدها قابل پذیریش نیست.

مهدی عباسی،رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در واکنش به این موضوع در گفت و گو با خبرنگار  ساختمان آنلاین تاکید کرد: مطابق قانون،دولت و حاکمیت موظف است که اقدام به تولید و  عرضه مسکن با زیربنایی متناسب با قدرت خرید مردم کند. اما چنانچه بنا به دلایل مختلف و پیش بینی نشده موانعی برای تحقق این تکلیف قانونی رخ دهد ،تامین مسکن حداقلی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به وعده دولت مبنی بر تولید چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال در قالب طرح جهش تولید مسکن اظهار داشت: باید منتظر ماند تا مشخص شود دولت،سیاست های خود در حوزه مسکن را تا چه میزان محقق می کند.بر این اساس اگر به هر دلیلی دولت نتوانست برنامه های خود را به صورت جامع در حوزه مسکن عملیاتی کند و سبب تشدید بین شکاف عرضه و تقاضای مسکن شد،قطعا ساخت مسکن حداقلی باید کلید بخورد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد که همزمان با اجرای طرح جهش تولید مسکن به موازات آن برای تولید مسکن کوچک متراژ نیز اقدام شود،خاطرنشان ساخت: همزمانی این دو سیاست ممکن است با مسایل پیش بینی نشده ای همراه شود و سبب ایجاد بحران های اجتماعی شود.

وی گفت: اگر دولت در حوزه مسکن عملکرد موفقی داشته باشد قطعا بین عرضه و تقاضای مسکن موازنه ایجاد خواهد شد و تا حد زیای دغدغه های مربوط به مسکن کاهش پیدا خواهد کرد.اما چنانچه عکس این پیش بینی رخ دهد،ناگزیر هستیم که به سمت تولید مسکن کوچک متراژ گام برداریم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران  ادامه داد: باید در تولید مسکن کوچک متراژ خدمات روبنایی و رعایت تمامی سرانه های مورد نیاز مسکن استاندارد لحاظ شود تا بتوان از بروزآسیب های اجتماعی احتمالی در  ساخت این واحدها جلوگیری کرد.

وی همچنین با اشاه به اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته و از جمله ژاپن واحدهای کوچک متراژ ساخته می شود تاکید کرد: بنده مخالف تولید مسکن کوچک متراژ نیستم چرا که ممکن است زوجی که تازه ازدواج کرده اند یا افراد سالمند زندگی در یک واحد کوچک مقیاس را به زندگی در واحدهای استیجاری که با معضلات خاص خود همراه است ترجیح دهند.

عباسی ادامه داد :در حال حاضر با توجه به تلاش دولت برای اجرای طرح جهش تولید مسکن و پررنگ بودن این موضوع، مطرح کردن طرح هایی نظیر تولید مسکن کوچک متراژ ممکن است مورد توجه قرارنگیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا