مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

رشد ۴/۶ درصد تولید مسکن در مرکز آمار و بانک مرکزی

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بهار سال گذشته رشد مسکن منفی بود و امسال به گواه این مراکز به مثبت ۴/۶ درصد رسید و سوادگری در طرح نهضت ملی مسکن باید به صفر برسد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی (۱ مهرماه) در مراسم افتتاح هفت مدرسه و بازدید نهایی از متروی پرند با اعلام افتتاح ۱۴ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید پرند و پردیس خبر داد و گفت: در راستای مدیریت بازار مسکن همچنین مساکن مهر با سرعت هر چه بیشتر تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد که طی روزهای آینده ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس به متقاضیان آن تحویل می‌شود و در میلاد پیامبر اسلام (ص) ۴ هزار واحد مسکونی مهر در شهر پرند به همراه متروی این شهر توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید پردیس توسط وزیر راه و شهرسازی

مراسم افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید پردیس توسط مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت شهرهای جدید به بهره‌برداری رسید و در راستای این مراسم وزیر راه و شهرسازی، گفت: گفتن ۱۰ هزار واحد در کلام راحت است اما ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی قطعاً زمان‌بر و دشوار خواهد بود زیرا هماهنگی بین زنجیره مسکن پیچیده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر ناتمام به دولت سیزدهم در حالی به ارث رسید که بدون منابع مالی و آورده متقاضیان بود و بعضاً برخی از متقاضیان بیش‌از ۱۰ سال منتظر تحویل واحدهای مسکن مهر بودند که این کار با دشواری‌های فراوان توسط دولت سیزدهم با تجهیز منابع و تأمین مالی انجام شد و هم‌اکنون شاهد افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی در پردیس هستیم.

بذرپاش از اتمام ۱۴۰ هزار واحد باقی مانده از مسکن مهر در دولت سیزدهم خبر داد و اعلام کرد که تا پاییز سال‌جاری ۷ هزار واحد و تا پایان سال ۱۲ هزار واحد و تا پایان دولت سیزدهم تمامی واحدها تحویل خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر بیش‌از یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است و با تلاش‌های فراوان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بیش‌از ۵۰ هزار هکتار زمین تأمین شد و این روند ادامه دار خواهد بود.

وی از واگذاری زمین برای طرح جوانی جمعیت از دیگر موضوعات مورد توجه در حوزه مسکن عنوان کرد وگفت: مجموعاً در طی این ماه ۳۲ هزار قطعه زمین تحت عنوان جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل می‌شود.

با اشاره به آمار بانک مرکزی و مرکز آمار جهش مثبتی دز بخش ساختمان و مسکن در سال‌جاری رخ داد و گفت: در بهار سال گذشته رشد مسکن منفی بود و امسال به گواه این مراکز به مثبت ۴/۶ درصد رسید.

وی گفت: به منظور کاهش تورم ضرورت دارد تا تولید و عرضه مسکن رونق یابد و در این راه تمام ارکان از جمله نظام بانکی باید در این راه کمک مؤثری داشته باشد.

بذرپاش تاکید کرد: نهضت قیمت تمام شده مسکن از موضوعات مهم در حال پیگیری است و عوامل تولید مسکن مانند مصالح ساختمانی و فولاد با قیمت کنترل شده به دست سازندگان برسد و این موضوع مورد تاکید رئیس جمهور است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان تاکید کرد: سامان‌دهی بازار املاک و اجاره و همچنین نظارت بر بنگاه‌های مشاور املاک را از دیگر موارد مورد بررسی دولت است و در تلاش هستیم سوداگری در بخش مسکن به صفر برسد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا