مجله خبریراه و شهرسازی

بسته ۱۹ بندی تشویقی در راستای شتاب‌بخشی به تولید مسکن استطاعت‌پذیر است

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: این شرکت بسته تشویقی ۱۹ بندی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری را در راستای شتاب‌بخشی به نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و تولید مسکن استطاعت­‌پذیر تهیه و در شورای مذکور مصوب کرده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «سید مسلم سیدالحسینی» در دومین نشست شورای سیاست‎گذاری دبیرخانه‌های انتقال تجارب بازآفرینی شهری با بیان اینکه بازآفرینی شهری به عنوان یک شهرسازی عملی و یک عمل اجتماعی محسوب می‌شود، اظهار داشت: تئوری‌های شهرسازی اغلب بر اساس تجارب مختلف و میدان‌های عملیاتی شکل گرفته و بر مبنای تجارب موفق به تئوری تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از دانش بشر محصول تجربه است، بیان‌داشت: انتقال تجارب ارزنده و خوب بازآفرینی شهری باید با جدیت پیگیری و در بخش‌های مختلف ترویج داده شوند.

سیدالحسینی با اشاره به اینکه درصد بالایی از دانش بشر محصول تجربه است، تاکید کرد: انتقال تجارب ارزنده و خوب بازآفرینی شهری باید با جدیت پیگیری و در بخش‌های مختلف ترویج داده شوند.

وی در زمینه ساخت مسکن استطاعت‌پذیر در بافت‌های ناکارآمد شهری، گفت: در پیشینه موجود، شهرسازی معمول تاکنون حامی شهرسازی شمالی بوده و استانداردهایی در آن وجود داشته که در توان طبقات مرفه و متوسط بوده و این امر منجر به حاشیه رانده شدن گروه‌های کم درآمد شهری شده است.

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه‌داد: از آن جا که در نظام رسمی توسعه شهری‌، ضوابطی متناسب با توان اقتصادی افراد و گروه‌های کم‌درآمد وجود ندارد، به‌ناچار این گروه خارج از نظام رسمی مبادرت به ساخت‌و ساز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید مسکن استطاعت‌پذیر در شهرسازی ما لحاظ شود، اظهار داشت: این رویکرد در سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی کشور که توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران و با همکاری جهاد دانشگاهی تهیه شده، مورد توجه قرار گرفته است.

سیدالحسینی عنوان کرد: در زمینه تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد، نیازمند سیاست‌ها و ایده‌های جدید هستیم که در آنها باید مقولاتی از جمله وضعیت معیشت، سبک زندگی و استطاعت ساکنان کم‌درآمد در ارائه ضوابط و استانداردها، انعطاف‌پذیری در عرضه مسکن، توجه به ویژگی‌های معماری و روش‌های ساخت بومی در تلفیق با فناوری‌های نوین، شیوه تدریجی ساخت مسکن مورد توجه قرار گیرند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا