صنایع ساختمانیمجله خبری

تخلف آشکار کارخانه‌های تولید بتن آماده

به گزارش ساختمان آنلاین:  مصطفی احمدوند در نشست خبری با تاکید بر اهمیت بهره‌مندی از مهارت‌های تکنیکی تخصصی و کاربرد فنون در ساخت و سازهای بتنی اظهار کرد: یکی از خواسته‌های جامعه مهندسی کشور در بخش ساخت و سازها داشتن سازه‌های بتنی مقاوم در برابر زلزله، آتش‌سوزی، انفجار و … است.

وی با بیان اینکه زمینه اجباری شدن نظارت بر سازه‌های بتنی در کشور فراهم شود افزود: اجرای نظام بازرسی و نظارت مستمر از فرآیند خط تولید واحدهای تولیدی بتن آماده تا مرحله اجرا و نظارت بر برنامه تضمین کیفیت را از محورهای همایش ملی سالانه انجمن علمی بین‌المللی بتن است.

احمدوند تاکید کرد: استفاده از تکنسین‌های فنی و رعایت استانداردهای ملی اجباری 6044 باعث افزایش عمر مفید ساختمان‌ها در کشور می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات بتن با انتقاد از بی‌توجهی به اجرای مقررات ملی ساختمان گفت: عدم ارتباط بین دانش اقتصاد و اقتصاددانان دانش مهندسی با مهندسان و مهارت‌های تکنیکی با تکنسین‌ها از مهمترین‌ زمینه‌های آسیب صنعت ساخت و ساز کشور است.

وی با بیان اینکه ایران از تکنسین تهی شده است اضافه کرد: یکی از خواسته‌های ما این است که الزام تربیت تکنسین از طریق مجلس پیگیری شده و تبدیل به قانون شود.

احمدوند بیان کرد: یکی از مشکلات ما این است که برخی کارخانه‌ها آب را به قیمت بتن می‌فروشند در واقع آب زیادی را به بتن اضافه می‌کنند که در فرآیند انتقال و استفاده در پروژه‌ها این آب تبخیر می‌شود.

وی گفت: بیست‌و چهارمین همایش انجمن علمی بتن 5 و 6 ماه‌جاری در تهران برگزار می شود.

تسنیم

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا