راه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجلس و ارگان هامجله خبری

توان فنی ساخت ۱ میلیون مسکن در کشور وجود دارد

به گزارش ساختمان آنلاین:  اکبر نیکزاد با اشاره به با لزوم پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی، اظهار کرد: در جلسه 25 آبان سال 1400 با توجه به تورم، گرانی مصالح ساختمانی و افزایش دستمزد‌ها مطابق با گزارش شورای عالی مسکن در حضور رئیس جمهور وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی مصوب شد.

وی ادامه داد: متاسفانه عدم هماهنگی میان بنیاد مسکن، سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی موجب وقفه در پرداخت وام مسکن روستاییان شد. پرداخت این وام منوط بر این بود که سازمان برنامه ما به التفاوت سود 13 درصدی مسکن روستایی را پرداخت کند.

وی افزود: با توجه به اینکه در برخی از مناطق کشور برای ساخت و ساز 6 ماه بیشتر فرصت نبوده  و بعد از شهریور ماه به دلیل بارش باران، برف و سرما امکان اجرای عملیات نیست از سازمان برنامه درخواست کردیم این ما به التفاوت سود مسکن روستایی را پرداخت کند تا مشکل روستائیانی که به شدت پیگیر این وام هستند، حل شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به توانمندی‌های ایران برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی اظهار کرد: توان فنی و تولید مصالح ساختمانی مورد نیاز و نیروی انسانی برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در ایران وجود دارد اما یک دستگاه به تنهایی توانایی انجام چنین پروژه عظیمی را نداشته و تحقق این موضوع نیازمند هماهنگی میان همه دستگاه‌های عضو شورای عالی مسکن است هر چند تاکنون ناهماهنگی میان این دستگاه‌ها مشاهده نشده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا