مجله خبریبورس و بازار

جریمه ۲۰ درصدی بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن باید تمامی بانک‌ها ۲۰ درصد تسهیلات را به مسکن اختصاص دهند که در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در حال حاضر ساخت ۲ونیم میلیون واحد نهضت ملی مسکن در دستور کار است که برای اجرای آن‌ها نیازمند تامین منابع مالی است که بخش زیادی از این منابع مالی از طریق بانک‌ها تامین می‌شود بنابراین طبق قانون باید تمامی بانک‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

براساس این گزارش حال با توجه به آنکه تنها بخشی از بانک‌های دولتی همکاری می‌کنند بنابراین دولت در این بخش جریمه مالیاتی در نظر گرفته است که تا به امروز راهگشا نبوده است.

در این بخش طبق قانون برنامه هفتم کاهش اعتبارات در دستور کار قرار گرفته است و از سوی دیگر افزایش سرمایه در دستور کار است که امیدواریم از سال آینده اجرایی شود.

در همین رابطه عباسی معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت و کلید خوردن ۲ونیم میلیون واحد نهضت ملی مسکن در شهر‌های مختلف خبر داده است که امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه‌ها هرچه سریعتر به پیشرفت قابل توجه در بخش‌های مختلف برسد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا