مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

سازماندهی تسهیلات بانک‌ها در پرداخت وام ساخت مسکن باید در دستور کار قرار گیرد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر بانک‌های دولتی در مقایسه با بانک‌های خصوصی وضعیت مناسبی دارند، اما همچنان بانک‌های خصوصی قانون ۲۰ درصد پرداخت تسهیلات مسکن را اجرا نکرده‌اند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: بخش عمده ای از ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در گرو پرداخت تسهیلات ساخت به ویژه تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی است که اجرای این امر هم طبق آمارها توسط تعداد زیادی از بانک‌ها انجام نمی‌شود.

او ادامه داد: بانک‌ها در این بخش باید همکاری خود را به ویژه در شهر‌های جدید زیاد کنند تا هرچه سریعتر بتوانیم روند و سرعت ساخت پروژه‌ها را بیشتر کنیم.

جعفری بیان کرد: بخش عمده‌ای از اراضی طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید تأمین شده، اما تسریع در روند اجرای آن‌ها منوط به تامین تسهیلات و پرداخت منابع و آورده‌های اولیه است که باید انجام شود.

او گفت: طبق قانون، بانک‌های متخلف در صورتی که اقدام به پرداخت تسهیلات مسکن به ویژه تسهیلات ساخت نکنند ۲۰ درصد جریمه می‌شوند که تا به امروز بانکی در این حوزه جریمه نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به آنکه جریمه بانک‌ها چندان اثر نداشته است بنابراین طبق قانون برنامه هفتم باید قدرت تسهیلات‌دهی آن‌ها کاهش یابد که این موضوع هم باید در بودجه در نظر گرفته شود.

او افزود: در حال حاضر بانک‌های دولتی در مقایسه با بانک‌های خصوصی وضعیت مناسبی دارند، اما همچنان بانک‌های خصوصی قانون ۲۰ درصد پرداخت تسهیلات مسکن را اجرا نکرده‌اند.

جعفری تاکید کرد: با توجه به عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات که طبق قانون باید ۲۰ درصد باشد، در این زمینه باید سازماندهی و کاهش قدرت اعتباردهی آن‌ها اجرایی شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا