بورس و بازارمجلس و ارگان هامجله خبری

الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مسکن در لایحه بودجه ۱۴۰۱

به گزارش ساختمان آنلاین: صُدیف بدری با بیان این‌که مجلس به وزارت راه و شهرسازی از طریق احکامی که نیاز دارد تا اجرای نهضت ملی مسکن عملیاتی شود، کمک خواهد کرد،‌ اظهار کرد: نمایندگان مجلس برای تحقق این برنامه نهایت تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برخی احکام مورد نیاز در لایحه بودجه سال آینده کل کشور آمده است. برای تقویت منابع مالی، تامین منابع مالی صندوق ملی زمین و مسکن در لایحه دولت رقم ناچیزی قید شده که نمایندگان مجلس به شرطی که سازمان برنامه و بودجه همراهی و موافقت کند حتما برای تقویت آن اقدام خواهند کرد.

وی افزود‌: مجلس در خصوص هماهنگی‌های بین‌بخشی با وزارتخانه‌های دیگر چنانچه وزارت راه و شهرسازی اعلام کند و نیاز به کمک در این خصوص داشته باشد حتما همراهی لازم را خواهد داشت. همچنین در موضوع الزام بانک‌ها برای تخصیص تسهیلات به بخش مسکن مجلس کمک وزارت راه و شهرسازی است.

وی یادآور شد: الزام بانک‌ها و همراهی آنها در ارایه تسهیلات به بخش مسکن در لایحه بودجه 1401 نبود که سعی می کنیم آن بخش را اصلاح کنیم.

وی تاکید کرد: هر حکمی که برای اجرای بهتر طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی کمک کند مورد حمایت و تایید نمایندگان مجلس خواهد بود.

وی بر همراهی و اراده دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: تولید مسکن موضوع مهمی است که موردنظر نمایندگان مجلس است. در چندین سال گذشته انباشت تولید مسکن وجود داشت که فاصله نیاز و تولید را افزون کرد. بنابراین تولید در اولویت برنامه‌های دولت و مجلس به ویژه برای اقشار کم‌درآمدی و محروم جامعه است.

بدری توضیح داد: احداث 4 میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال دولت سیزدهم به تنظیم‌گری بازار عرضه و تقاضا کمک می‌کند و همه باید در اجرای این طرح همراهی کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا