راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

حسینی: مصوبه دولت درباره تسهیلات مسکن روستایی ایراداتی دارد

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از  ایسنا،سید البرز حسینی نماینده خدابنده و عضو کمیسیون عمران مجلس در جلسه روز یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: هیئت محترم وزیران در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۷  در خصوص تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ مصوبه‌ای را گذرانده است که همان موضوع تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی است اما این مصوبه دارای مشکلاتی است.

وی افزود: در این مصوبه شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در نظر گرفته نشده است بنابراین متقاضیان بسیاری از شهرهای کشور به دلیل این مصوبه با مشکلاتی مواجه خواهند شد. همچنین ضمانتنامه سفته زنجیره‌ای در مصوبه هیئت وزیران حذف شده است که مشکلاتی ایجاد کرده است. از دیگر مشکلات مصوبه دولت این است که در شهرها و روستاهای وقفی قولنامه های وقفی مورد توجه قرار نگرفته است که این موضوع موجب مواجهه بسیاری از روستاییان خواهد شد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت در واکنش به اظهارات سید البرز حسینی طی اظهاراتی با بیان اینکه «شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت از دیرباز مرتبط با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است»، اظهار کرد: من خبر دارم چندین مرتبه رییس جمهوری دستور داده که سازمان برنامه و بودجه را این ضمانتنامه را صادر کند اما این اتفاق نیفتاده است.

وی با تامید بر اینکه پاس دادن این ضمانت به صندوق مسکن در قانون جهش تولید مسکن گفت جفا در حق مردم و عمران و آبادانی کشور است، گفت: توصیه من این است که اگر می‌خواهیم ۲۰۰ میلیون تسهیلات برای مسکن روستایی بدهیم رییس سازمان برنامه و بودجه باید پیش از اینکه دیر شود و موتور مسکن روستایی متوقف شود، ضمانتنامه سفته زنجیره‌ای را مانند گذشته صادر کنند تا بانک‌ها تسهیلات مربوطه را اعطا نمایند.

3.7/5 - (8 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا