مجله خبریبورس و بازارمجلس و ارگان ها

هیچ مانعی نباید در پرداخت تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن باشد

استاندار گیلان گفت: هیچ مانعی نباید بر سر راه پرداخت تسهیلات بانکی در اجرای این طرح در گیلان باشد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، اسدالله عباسی در جلسه شورای عالی مسکن گیلان با تاکید بر ضرورت مشارکت هر چه بیشتر بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: بانک‌ها باید در حوزه ارائه تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن شفاف‌سازی کنند.

وی از بانک‌های دولتی و خصوصی استان خواست تا جلسه‌ای مشترک با هدف ارائه راهکارهایی برای سرعت بخشی، تسهیل و شفاف سازی در ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن داشته باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مدیران تمامی بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی باید به وظایف خود در طرح نهضت ملی مسکن توجه کنند، اضافه کرد: مدیران استانی نیز باید این مهم را در اولویت قرار داده و به وظایف خود در این حوزه عمل نمایند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح کشوری مشاوران املاک در گیلان با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف بیان کرد: این طرح اقدام خوبی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و نظارت بر فعالیت مشاوران املاک است که باید با جدیت ادامه یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مشاوران املاک خود خود دلالی می‌کنند، اضافه کرد: دلالان خرید و فروش زمین به هیچ وجه برای راه انداختن کار مردم تلاش نمی‌کنند از این‌رو نظارت‌ها اهمیت بسزایی دارد.

وی شناسایی خانه‌های خالی و مالیات بر آنها را کار بااهمیتی عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده کشوری، صاحبان برخی از خانه‌های خالی برای اجاره واحدهای مسکونی اقدام کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به برنامه واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر ادامه داد: واگذاری زمین به افراد واجد شرایط در روستاهای استان جزو برنامه‌ها باشد تا افراد به زادگاهشان سوق داده شوند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع بافت‌های فرسوده و مسکن خود مالکی اظهار کرد: مسکن مهر در استان گیلان باید هر چه سریع‌تر سر و سامان داده شود، سقف تعهدات قانونی در این بخش تکمیل شده‌است.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید از ظرفیت پیمانکاران استفاده شود، اضافه کرد: به پیمانکاران ضعیف نیز تذکر داده شود تا به تعهدات خود عمل کنند، هیچ بهانه‌ای برای انجام ندادن تعهداتشان پذیرفتنی نیست.

عباسی از بخش‌های و دستگاه‌های مختلف زیرساختی اعم از آب، برق و گاز نیز خواست همکاری‌های لازم در این حوزه را داشته باشند و در صورت بروز مشکل اعلام کنند تا برای رفع مساله کمک شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا