راه و شهرسازیمجله خبری

چرا عملیات تخریب متروپل متوقف شده است؟

به گزارش ساختمان آنلاین:  سه روز قبل محمد دلفی معاون توسعه مدیریت منطقه آزاد اروند با اشاره به جلسه اخیر با مسوولان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار طرح برای بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده، نحوه آواربرداری و مشکلات پیش‌روی کار گفته بود: متاسفانه هنوز بسیاری از همسایه‌های اطراف ساختمان متروپل در محل سکونت‌شان ساکن هستند. از این بابت مکاتباتی را به ‌عنوان نماینده مردم و پیگیر این موضوع با دادستانی و فرمانداری آبادان انجام داده‌ایم، چراکه به لحاظ اجرایی و حل و فصل، این موضوع به دادستانی مربوط می‌شود که حسب آن قرار شد با کمک آنها و نیروی اجرایی شهرداری، اسکان همسایگان از طریق نماینده ساختمان انجام شود و مردم از منطقه خارج شوند.

او با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در حال حاضر بحث سینما آزادی است که متولیانش تمکین نکرده و حاضر به تخلیه نمی‌شوند و مدعی ملک هستند، افزود: یکی دیگر از مشکلات سر راه تخریب وجود دو جعبه تقسیم(کافو) متعلق به مخابرات جلوی درب ورودی برج متروپل است. تا این لحظه مخابرات نیز به دلایل فنی مربوط به خودشان همکاری نکرده و مدعی است امکان جابه‌جایی وجود ندارد که اگر این همکاری هر چه سریع‌تر انجام شود کمک بزرگی است تا این تخریب زودتر اجرایی شود.

او تصریح کرد: همکاران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) طبق اطلاعاتی که به ما داده‌اند از تمام متخصصان تخریب در سطح کشور دعوت و جلساتی در تهران و منطقه برگزار کرده‌اند و به دنبال راه‌حلی هستند تا با کم‌ترین هزینه‌های جانبی بتوانند این کار را انجام دهند و به زودی این موضوع حل شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص شبهات مربوط به مسائل مالی حل نشده در این پروژه اضافه کرد: با توجه به اینکه بودجه منطقه آزاد از سال قبل پیش‌بینی و تصویب شده و بابت این حادثه ردیف بودجه‌ای نداشت اما توانستیم از منابع دیگر موضوع مالی را تامین کرده و ۲۰ درصد قرارداد را به پیمانکار طرح پرداخت کنیم.

او خواستار ورود دادستان استان به موضوع به شکل جدی برای تسریع کار شد و گفت: باید جهت تامین مسکن با کمک نماینده مالک ساختمان برای ساکنین اطراف برج و جابه‌جایی جعبه‌های مخابرات هرچه سریع‌تر همکاری‌های لازم انجام شود که هفته آینده جهت هماهنگی بین‌بخشی برای تسریع در تخریب ساختمان متروپل توسط شورای تامین به عنوان مهم‌ترین مرجع تصمیمات حاکمیتی، جلسه‌ای نیز برگزار خواهد شد.

این در حالی است که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به فاصله ۲۴ ساعت از اظهارات معاون خود از احتمال تغییر پیمانکار تخریب بقایای ساختمان متروپل خبر داده و دلیل آن را عدم تخلیه برخی ساکنان اطراف ساختمان مذکور عنوان کرده است.

محمدرضا اسکندری در این ‌باره گفته است: مطابق مصوبه شورای تامین استان خوزستان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به‌ عنوان پیمانکار تخریب بقایای ساختمان متروپل آبادان تعیین شد. بنا بود شیوه آواربرداری و تخریب را طبق زمان‌بندی مشخص شده در مفاد قرارداد تعیین کند.

او با اشاره به زمان‌بر شدن پروسه مذکور، تصریح کرد: معاونت فنی و امور زیربنایی این سازمان از ابتدای هفته جاری به قرارگاه سازندگی خاتم در این خصوص اخطار داد. طبق مفاد قرارداد منطقه آزاد اروند و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، ۲۰ درصد از اعتبار پیش‌بینی شده به قرارگاه پرداخت شد.

او یکی از دلایل اعلام شده از سوی قرارگاه خاتم الانبیا برای عدم ایفای تعهدات مندرج در قرارداد را تخلیه نکردن ساکنین اطراف ساختمان متروپل اعلام و اضافه کرد: از آن جایی که با حضور وزیر کشور و مصوبه شورای تامین استان خوزستان، ‌کار تخریب به قرارگاه خاتم واگذار شده، قاعدتا اگر بنا به تغییر پیمانکار باشد باید شورای تامین استان تشکیل شود.

اسکندری با اشاره به درخواست سازمان منطقه آزاد اروند برای تشکیل جلسه شورای تامین استان خوزستان در هفته آینده افزود: اگر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در هفته جاری عملیات را آغاز کند و مطابق زمان‌بندی پیش برود، کار را با این قرارگاه ادامه خواهیم داد در غیر این صورت تا هفته آینده این مساله را تعیین‌تکلیف خواهیم کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا