مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

تخریب ساختمان‌ها نباید به صورت یکباره باشد

دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: تخریب ساختمان‌ها با اینکه مبحث مهمی است اما در کشور روندی پیش پا افتاده‌ای را در پی گرفته و عمدتاً این موضوع زیان‌های زیادی و غیرحرفه‌ای خواهد بود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، رضا ریاحی دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به روند قدیمی در حوزه تخریب ساختمان‌ها در کشور، گفت: متأسفانه حوزه تخریب در کشور روندی پیش پا افتاده‌ای را در پی گرفته و عمدتاً این موضوع زیان‌های زیادی و غیرحرفیه‌ای خواهد بود.

دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران در ادامه تصریح کرد: تخریب ساختمان‌ها با روش‌های سنتی و ماشین آلات قدیمی نیازمند نگاه و رویکرد جدیدی نسبت به ساختمان‌ها است و ضوابطی که تدوین شده مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان است و اولین قانون بحث ایمنی در تخریب ساختمان‌ها است.

وی در ادامه افزود: تخریب در کشورمان با وجود اینکه دارای برخورداری از اهمیت بالایی است اما آنطور که باید جدی گرفته نمی‌شود که موجب روند زیان‌باری می‌شود.

رضا ریاحی در ادامه تاکید کرد: تعداد زیادی از ساخت و سازها در کشور غیرمجاز در زمان کوتاه اجرا و این نوع از ساخت وسازهای مسکن از لحاظ اصول فنی با مشکل مواجه هستند زیرا؛ ساختمان با کیفیتی نخواهد بود و از روند مهندسی استانداردی در آن ساختمان استفاده نشده است.

وی در پایان افزود: تخریب باید از بالای ساختمان به پایین و به صورت یکباره نباشد، اخیراً وزارت نفت با مؤسسه استاندارد آئین‌نامه تخریب تهیه شده و پیش‌نویس این آئین‌نامه تدوین شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا