مجله خبریراه و شهرسازی

جابه جایی بالای جمعیت مشکل اصلی تامین مسکن

دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن گفت: جابه جایی بالای جمعیت یکی از دلایل مشکلات ما در تأمین مسکن به شمار می‌رود چراکه درجایی که ظرفیت سازی شده تمایل و یا قدرت خرید کافی برای اسکان وجود ندارد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، با تأکید بر اینکه مسکن با امنیت روانی خانواده ارتباط داشته و کالای جایگزینی ندارد گفت: درحال حاضر جابه جایی بالای جمعیت یکی از دلایل مشکلات ما در تأمین مسکن به شمار می‌رود چرا که درجایی که ظرفیت سازی شده تمایل و یا قدرت خرید کافی برای اسکان وجود ندارد و در مقابل جایی که ظرفیت سازی نشده تمایل زیادی از سوی مردم برای سکونت دیده می‌شود.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این راستا بر به‌کارگیری راه‌های مهار تورم در پروژه‌های اجرایی گفت: پیشنهاد می‌شود مدیران در صورت امکان از ساخت ساختمان با طبقات بالا پرهیز کرده و با تقویت نظام فنی و اجرایی و همچنین مدیریت تأمین و تدارک مصالح از تورم ایجاد شده در کشور جلوگیری کنند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مدیران مسئول باید با استفاده از ساز و کارهای نوین و ابتکارات جدید پروژه‌های باقیمانده را تا پایان دولت تمام و از آغاز پروژه‌های جدیدی که تبعات سختی را برای دولت به همراه دارد پرهیز کنند گفت: از تمامی مدیران شرکت‌های تابعه و مجموعه ستاد شهرهای جدید می‌خواهیم که با برنامه ریزی صحیح در حوزه ساخت خدمات زیربنایی و روبنایی، همفکری و همکاری در تغییر رویکرد و نظارت حداکثری در حین و بعد از اجرای پروژه‌ها در تحقق هرچه بیشتر اهداف گام بردارند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا