راه و شهرسازیمجله خبری

برنامه بنیاد مسکن برای ۲۹۰ روستا

به گزارش ساختمان آنلاین: وی با بیان اینکه این طرح‌ها در ۱۱۴ روستای کشور به اجرا درآمده است، اظهار کرد: خوشبختانه این طرح‌ها آثار و نتایج خوبی در حفظ معماری بومی روستایی، حفظ ویژگی‌های فرهنگی مناطق روستایی همچنین ارتقای سطح درآمد مردم از طریق توسعه فعالیت‌های گردشگری و ایجاد واحدهای بوم گردی داشته است. معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در خصوص منظومه‌های روستایی نیز گفت: این طرح از سه سال پیش وارد فاز اجرایی شده است که در این راستا همکاری بسیار خوبی بین بنیاد مسکن استان، سازمان برنامه و بودجه و استانداری و سایر دستگاه‌ها وجود دارد. وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن در این طرح نقش محوری دارد، اضافه کرد: تلاش شده با توجه به تجارب علمی، اجرایی خود و جهانی این طرح با کمک مراکز علمی، صاحب‌نظران و استادان توسعه روستایی تهیه و به‌صورت پایلوت در استان‌های کشور به اجرا درآید. شاملو با بیان اینکه زنجان در این زمینه جزو استان‌های پیشتاز است، خاطرنشان کرد: این طرح در شهرستان طارم این استان به اجرا درآمده و از روند پیشرفت خوبی برخوردار است که دستگاه‌های متولی امر همکاری خوبی دارند و فعالیت‌های اقتصادی نیز شکل گرفته است. وی با اشاره به اینکه به تازگی هیات دولت پرداخت تسهیلات ۲۰۰‌میلیون تومانی نوسازی را تصویب کرد گفت: برای این تسهیلات شرایطی پیش‌بینی شده است که در چارچوب تعیین شده پرداخت خواهد شد.

اعلام زمان نوسازی کامل روستاها

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن همچنین بابیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰‌درصد واحدهای روستایی کشور مقاوم‌سازی شده‌اند، گفت: طبق برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شده، تمامی واحدهای روستایی تا ۱۰سال آینده مقاوم‌سازی می‌شوند البته تحقق این مهم به میزان حمایت‌های دولت و تسهیلات بستگی دارد. وی افزود:تاکنون حدود ۲‌میلیون و ۸۰۰‌هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم‌‌‌سازی و نوسازی شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا