راه و شهرسازیمجله خبری

بنیاد مستضعفان ۹۰۰ هکتار زمین در اختیار دولت قرار داده است

به گزارش ساختمان آنلاین:   سید پرویز فتاح ظهر چهارشنبه ۲۵ اسفند ماه در آئین اهداء ۲۳ هزار سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد کشور که در ورامین برگزار شد اظهار داشت: یکی از راه‌های رفع فقر ، تأمین مسکن نیازمندان است که به منظور تحقق این مهم بنیاد مستضعفان با انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد، ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان می‌سازد.

وی افزود: بنیاد مستضعفان تا پیش از این نیاز برای بهزیستی و خانواده‌های پرمعلول واحدهای مسکونی احداث کرده و برای سایر نیازمندانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار ندارند، ۲۰ هزار واحد مسکن طی تفاهم‌نامه با بنیادمسکن احداث می‌کند تا از میزان مراجعات به نهادهای حمایتی کاسته شود.

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: در صورتی که طی دو سال آینده ۱۰ هزار واحد مسکونی احداث شده و به مددجویان واگذار شود، این تفاهم‌ نامه تمدید می‌شود.

فتاح اظهار کرد: در جلسه امروز فرمانداری ورامین دو زمین بلاتکلیف در این شهرستان نیز تعیین وضعیت شد و مقرر گردید تا از یک زمین ۵۲ هکتاری، ۶۰ درصد معادل ۳۲ هکتار در اختیار شهرداری و شورای اسلامی این شهر به منظور ارائه خدمات از جمله بیمارستان، خدمات شهری و بوستان قرار گرفته و مابقی در قالب احداث مسکن با ترکم ۵ واحد در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گیرد.

وی گفت: از این زمین برای احداث ۳ هزار واحد مسکونی استفاده می‌شود که می‌تواند در قالب طرح نهضت ملی مسکن از تسهیلات و مزایای معافیت زیرساخت‌ها برخوردار شود تا قیمت تمام شده آن برای برخورداری اقشار ضعیف جامعه کاهش یابد.

فتاح افزود: بخشی از این زمین در شهرستان پیشوا واقع شده که با توافق استاندار تهران، در پیشوا نیز پس از طی مراحل قانونی، این منازل مسکونی احداث می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: در شهرستان پاکدشت نیز با برگزاری جلسه‌ای زمینه احداث مسکن برای نیازمندان فراهم می‌شود.

وی گفت: بنیاد مستضعفان به منظور تأمین مسکن ارزان قیمت برای مردم ۹۰۰ هکتار زمین با تفاهم‌نامه امضا شده با رئیس جمهوری در اختیار دولت قرار داده تا هدف خانه‌دار شدن همه مردم تأمین شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مواسات و همدلی مؤمنانه از سوی بنییاد مستضعفان گفت: قرار است که طی روزهای آتی یک میلیون و ۲۵۰ هزار بسته معیشتی توزیع شود که با همراهی دولت و کمک وزارت صمت، برنج و روغن با نرخ دولتی تهیه شد.

فتاح افزود: سهم کمیته امداد استان‌های تهران، البرز و قم از این بسته‌ها جدا شده و به حساب هر یک از خانواده‌های تحت پوشش این استان‌ها ۵۰۰ هزار تومان واریز شده است.

وی گفت: برای سایر نیازمندان استان تهران که تحت پوشش کمیته امداد قرار ندارند، ۱۳۰ هزار بسته معیشتی در نظر گرفته شده که با ۷۰ هزار بسته تعیین شده از سوی کمیته امداد، ۲۰۰  هزار بسته معیشتی به میزان ۲۰ درصد کل در استان تهران توزیع می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: بخشی از این بسته‌های معیشتی تا پیش از ایام نوروز و با اولویت مناطق مرزی و ۴۰ منطقه هدف از جمله اطراف مشهد توزیع می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا