مجله خبریبورس و بازارمجلس و ارگان ها

مردم از انعقاد قرارداد در بنگاه‌های املاک غیرمجاز پرهیز کنند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از خریداران مسکن، موجرین و مستاجرین درخواست کرد تا از انعقاد هرگونه قرارداد در دفاتر املاک غیرمجاز خودداری کنند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین جنتی گفت: متاسفانه تعداد دفاتر بنگاه‌های املاک فاقد پروانه کسب و کار بسیار زیاد است، اداره کل راه و شهرسازی استان در تعامل با نیروهای اماکن و همکاران تعزیرات استانی در یک ماهه جاری تنها در شهر تهران اقدام به پلمب بیش از ۵۰ واحد غیرمجاز فاقد پروانه کسب و کار در شمال، غرب و شمال غرب تهران کرده است، اما ضروری است ست که شهروندان نیز به هنگام مراجعه به دفاتر مشاورین املاک پروانه کسب این واحد های صنفی را استعلام کنند.

وی افزود: دو تخلف مهم در دفاتر مشاور املاک که باید شهروندان نسبت به آن آگاهی داشته باشند، اولی نداشتن مجوز صنفی و دوم عدم اعمال کد رهگیری و ثبت قراردادها در سامانه‌های قانونی بوده که نیاز است تا مردم با آگاهی و دقت کامل در این رابطه اقدام کنند.

در طرح ساماندهی دفاتر مشاور املاک غیرقانونی در شهر تهران، تعداد ۸۵۰ واحد صنفی فاقد مجوز شناسایی شده‌اند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا