راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

بلندمرتبه‌سازی در تهران مشروط شد

به گزارش ساختمان آنلاین: مهدی چمران پیش از ْآغاز سی و دومین جلسه علنی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص ابلاغ شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص بلندمرتبه‌سازی در تهران گفت: بلندمرتبه سازی در سال ۱۳۹۶ در کمیسیون ماده ۵ طرحی را گذارند و به تصویب رسید که بلندمرتبه سازی از سال پیش از آن یعنی ۱۳۹۵ ملغی شده بود و پس از آن هر کس دست به این کار زده در واقع تخلف انجام داده است.

وی افزود: طرح تصویب شده در کمیسیون ماده ۵ به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شد اما تاکنون پاسخی نیامده در حال حاضر نیز نمی دانم چه اتفاقی افتاده است و با ما مشورتی انجام نشده و تنها در همان مقطع سال ۹۶ من نظرات را به صورت خصوصی برای شورای عالی شهرسازی فرستادم. ان‌شاءالله نتایج خوبی در این شورا حاصل شود؛ اما پیشنهاد ما این بود که بلندمرتبه سازی تنها در نقاطی خاص که می‌توانیم کار را انجام دهیم صورت بپذیرد نه اینکه بین خانه های معمولی و مسکونی این کار انجام شود. قطعا بلندمرتبه سازی باید با شرایط لازم شهرسازی صورت پذیرد.

رئیس شورای شهر تهران درباره بودجه و سهم شهرداری ها از بودجه سال آینده کشور نیز گفت: بودجه خوبی نیست که به مجلس ارسال شده و حتی از سال ۱۴۰۰ نیز پایین تر است انتظار ما این بود که با توجه به جلساتی که در برنامه و بودجه داشتیم و همچنین جلسات در دولت که نمونه ها را اعلام کردیم بودجه بهتری تصویب می شد، قطعا با این ارقام شاید تنها بتوان ۵۰ متر تونل مترو ساخت و اگر همه را بدهند دو رام قطار مترو خریداری کرد.

وی افزود: بی تردید با ۵۰ میلیارد تومان کاری نمی توان کرد و باید اصلاح  اساسی انجام شود که البته این کار در مجلس بسیار سخت است اما اگر می خواهند کار اساسی در تهران صورت گیرد باید این اصلاح صورت بپذیرد وگرنه همین آش است و همین کاسه.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا