مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در بخش مسکن حمایت می‌کنیم

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: از حضور چینی‌ها به عنوان سرمایه‌گذار در بخش مسکن کشور حمایت می‌کنیم و این مهم مطلوب ما است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، “هادی عباسی” امروز (سه شنبه) در نشست خبری افزود: در کشور پیمانکار به اندازه کافی داریم و غنی هستیم. بر این اساس نیازی به حضور پیمانکاران چینی در بخش مسکن نداریم.

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع مسکن‌های کوچک مقیاس در کشور، گفت: در قانون اساسی طی سه اصل به مسکن پرداخته شده است و مباحثی همچون مسکن متناسب با نیاز، خانواده‌محوری و تحکیم بنیان خانواده در آن اهمیت دارد.

عباسی تاکید کرد: به اعتقاد ما مسکن خوابگاه نیست، بلکه محلی برای تحکیم بنیان و رشد خانواده است.

وی ادامه داد: ایران کشوری پهناور است و باید بتوانیم زمین را با تامین خدمات در اختیار مردم قرار دهیم؛ بر این اساس از طرح‌هایی همچون ساخت خانه‌های ۲۵ متری به هیچ عنوان استقبال نمی‌کنیم و آن در شان مردم ایران نمی‌دانیم.
این مقام مسوول با بیان اینکه احداث شهرک‌های جدید در تهران در دستور کار است، گفت: ساخت حداقل پنج شهرک جدید را در تهران پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین از تفاهم با ۲۰۰ هزار واحد صنعتی برای در اختیار گذاشتن زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی و ساخت صنعت شهرها خبر داد.

یک میلیون قطعه زمین در روستاها تامین می‌شود

عباسی اظهارداشت: در موضوع تامین زمین در روستاها گشایش بسیار بزرگی در کشور اتفاق افتاده است، به طوری که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف شده یک میلیون قطعه زمین با هزینه صفر به مردم واگذار کند که اولویت نخست واگذاری اهالی و ساکنان همان روستا خواهد بود.

وی گفت: در اولویت‌های بعدی ساکنان مجاور روستا، ساکنان شهرستانی که روستا در آن واقع شده و ساکنان استانی که روستا در آن واقع شده است، می‌باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا امروز برای ساخت ۶۷ هزار واحد مسکونی و طرح جوانی جمعیت زمین عرضه شده است. همچنین واگذاری زمین به مردم به صورت گروهی یک نفره تا سه نفره به منظور ساخت مسکن آغاز شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا