مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

کمبود تولید در بخش مسکن باعث تورم شده است

کارشناس اقتصادی گفت: مشکل مسکن را در یک دوره کوتاه مدت نمی‌توان برطرف کرد و به مدت زمان بیشتری نیاز دارد و در واقع می‌توان گفت که یک دوره ۱۰ ساله برای حل این مشکل نیاز است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، بیت الله ستاریان افزود: چهار عامل افزایش معاملات، تولید، سرمایه‌گذاری و قیمت، همواره در بخش مسکن در یک راستا بوده و تا زمانی که عرضه و تقاضا به تعادل برسد، همراه خواهند بود. به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا در یک بازه زمانی ۱۰ ساله موجب خواهد شد تا دیگر شاهد افزایش قیمتی نباشیم.

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی موجب بهبود وضعیت مسکن در کشور می‌شود، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که به خصوص در سال گذشته سبب شد تا شاهد افزایش تورم در بخش مسکن باشیم، کمبود تولید بود. این در حالی است که ما سالانه نیاز به ساخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور داشته و از سوی دیگر پنج میلیون کسری در این بخش از سال‌های قبل به جا مانده که این عوامل همگی سبب افزایش قیمت مسکن شد.

ستاریان ادامه داد: نیاز است به سمت رونق اقتصادی حرکت کرده تا دچار رکود تورمی در بخش‌هایی از جمله مسکن نباشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا