اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

فرصت آزمون و خطا در بخش مسکن نداریم

فرهاد بیضایی با بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین  افزود: در بهترین شرایط ،دولت باید در بیست درصد از تولید بخش مسکن مداخله کند و سالیانه دویست هزار واحد بسازد و مابقی باید به بخش خصوصی واگذار شود.

کارشناس اقتصادی مسکن با اشاره به وعده دولت مبنی بر تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در سال تصریح کرد: قطعا تحقق این میزان از واحد مسکونی نه تنها امکان پذیر نیست،بلکه از لحاظ منطقی نیز توجیه ندارد.

بیضایی تاکید کرد: اما فشار رسانه ای بر دولت برای تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال ،سبب می شود که دولت برای عملیاتی کردن این وعده تمام تلاش خود را کند که این امر سبب می شود سهم مداخله دولت در تولید مسکن افزایش پیدا کند،این درحالی است که اگر رسانه ها رویکرد خود را در این زمینه تغییر دهند در نهایت ساخت وساز توسط بخش خصوصی اجرایی خواهد شد .

مدیر سابق گروه سیاستگذاری مسکن دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه رییس جمهوری در بخش مسکن شعاری داده است که نه قابلیت اجرایی دارد و نه اصلا اجرا شدن آن منطقی است تصریح کرد: در بخش مسکن فرصت آزمون و خطا نداریم چرا که نه منابع بادآورده ،نه توان اقتصادی و نه ظرفیت و زیرساختهای لازم را برای تحقق این وعده داریم .

کارشناس اقتصاد مسکن تاکید کرد : در همین حال منطقی نیست که در این شرایط ثروت مردم و دولت را صرف توسعه طرح های هایی در بخش مسکن کنیم که فاقد امکانات زیربنایی و روبنایی باشند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا