بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

هشدار کوچ شرکت‌های برتر ساختمانی به کشورهای همسایه /باید موانع پیش روی بخش مسکن مرتفع شود

رامین گوران در گفتگو  با خبرنگار ساختمان آنلاین    اظهارداشت: متاسفانه موانع تولید مسکن بیشمارند و این سیکل معیوب در نهایت به ضرر متقاضیان مسکن شده است.

وی کندی روند اداری ساخت مسکن را یکی از چالشهای اصلی این حوزه ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: ،زمان صدور پروانه ساختمانی در کشور ما به شدت طولانی است و زمانبر بودن این پروسه مشکلات عدیده ای را نظیر افزایش زمان خواب سرمایه به تولید کنندگان تحمیل می کند و افزایش خواب سرمایه ،افزایش هزینه های ساخت را به دنبال دارد که به ضرر متقاضیان مسکن است چرا که سرمایه گذار ناگزیر است که هزینه های ناشی از خواب سرمایه را به هزینه تمام شده ساخت بیفزاید.

دبیر کانون سراسری انجمن انبوه‌سازان کشور در واکنش به این اظهار نظر که عده ای بر این باورند که صنعتی سازی تنها راهکار حل بحران مسکن است عنوان کرد: تا زمانی که موانع تولیدمسکن برطف نشود ،هیچ فرمولی  نجات بخش حوزه مسکن نخواهد بود .در کشور ما نیز صنعتی سازی دارای سابقه است اما اگر قرار باشد پروسه طولانی اداری کماکان به همین شیوه تداوم باشد،به هیچ وجه صنعتی سازی نمی تواند راهگشا باشد.

وی در ادامه بر نقش موانع تولیدمسکن در کوچ شرکتهای برتر ساختمانی به کشورهای همسایه تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: موانع تولید مسکن سبب شده است که روند کوچ شرکتهای برند و صاحب نام ایرانی به کشورهای همسایه شتاب بگیرد و این مساله زنگ خطری برای حوزه مسکن است.

گوران افزود: این در حالی است که اگر موانع تولیدمسکن مرتفع شوند ،قطعا شرکتها در داخل کشور اقدام به تولید مسکن خواهند کرد و با افزایش تولید، زمینه بهبود بازار بحرانی مسکن را فراهم می کنند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا