اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تعامل بخش خصوصی و دولتی لازمه حل مشکلات مسکن است

ایرج رهبر در گفتگو با پایگاه خبری ساختمان آنلاین ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: بنده اعتقاد دارم که در حوزه مسکن، بخش خصوصی باید با جدیت و با اهتمام ویژه ای مطالباتش را از دولت و مسوولان پیگیر باشد و در مواردی که دولت اقدام به سیاست گذاری و قانون گذاری می کند نیز بخش خصوصی حتما باید در این جلسات حضور داشته باشد و در فرایند تدوین قوانین مربوط به حوزه مسکن، حضور فعال داشته باشد و نظرات خود را اعمال کند.

وی با اشاره به دو دهه فعالیتش در صنعت ساختمان و همچنین مسوولیتی که در انجمن انبوه سازان داشته است توضیح داد: تجربه نشان داده است برای اینکه بخش خصوصی دربخش مسکن بتواند مطالباتش را عملیاتی کند باید حتما تعامل نزدیکی با مسوولان دولتی داشته باشد، این در حالی است که اگر قرار باشد این تعامل برقرار نباشد و بخش خصوصی صرفا نقد کننده عملکرد دولت در بخش مسکن در رسانه ها باشد، در نهایت اوضاع در بخش مسکن به مراتب پیچیده تر خواهد شد.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران تاکید کرد: البته برخی از مسوولان خودشان را در سطحی نمی بینند که از بخش خصوصی مشاوره بگیرند، اما در مقابل گروه دیگری از در تعامل با بخش خصوصی وارد می شوند.

رهبر افزود: پیگیری های بخش خصوصی برای برقراری تعامل با مسوولان سبب می شود که آنها به این نتیجه برسند که اساسا اخذ مشاوره از بخش خصوصی در حوزه مسکن و بهاء دادن به  فعالان صنعت ساختمان در فرآیندهای سیاست گذاری و تصمیم گیری های حوزه مسکن، در نهایت به نفع همه خواهد بود و سبب خواهد شد که ضریب موفقیت دولت در برنامه های بخش مسکن افزایش پیدا کند.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران تاکید کرد: تجربه ثابت کرده است که برخی از مسوولان اصلا تمایلی به برقراری ارتباط با بخش خصوصی در حوزه مسکن ندارند، اما به هر حال بخش خصوصی نباید ناامید شود و باید مصرانه پیگیر مطالبات خود در حوزه مسکن باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا