دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بافت‌های فرسوه نیازمند شهردار ویژه هستند

سیدعزت الله ضرغامی در حاشیه هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها در پاسخ به سوال خبرنگار ساختمان آنلاین مبنی بر اینکه بر اساس اظهارات یک عضو شورای عالی استانها  ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده به دلیل وجود بناهای تاریخی فریز شده‌است گفت:مساله مربوط به معضلات بافتهای فرسوده عمومیت دارد و صرفا مختص شهر تهران نیست و با توجه به اینکه در استانهای مختلف با مساله بافتهای فرسوده مواجه هستیم متناسب با مسایل استان باید تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به سیاست جدید برای حل مشکل نوسازی بافتهای فرسوده تصریح کرد: از شورای عالی استانها خواسته ایم که یک کار جدید انجام دهند و شهردار ویژه بافت تاریخی منصوب کنند و انجام این کار باعث می شود که رویکرد تخصصی را در فرآیند احیای بافتهای فرسوده دنبال کنیم.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: اصل کار موضوعی تخصصی است و هم باید مشکلات عمومی مردم برطرف شود و هم باید بافت تاریخی حفظ شود .بافت تاریخی مهم است و نباید تصور کنیم که آنها جزء بافتهای فرسوده محسوب می شوند.

ضرغامی با انتقاد از اینکه برخی از مسوولان بین بافت فرسوده و بافتهای تاریخی قائل به تفکیک نیستند خاطر نشان ساخت: متاسفانه هنوز برخی از عزیزان ما فرق این دو را نمی دانند و تصور می کنند اگر چند ساختمان تاریخی کنار هم قرار گیرد آن بافت تاریخی معنا پیدا می کند  در حالی که بسیاری از این بافتها نظیر بافتهای تاریخی یزد ثبت جهانی شده اند.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به لزوم انتصاب شهردار ویژه در بافتهای فرسوده گفت: در این زمینه تفویض اختیار صورت گرفته است و پایتخت هم مشمول این امر می شود و امیدواریم که با توجه به محدودیتهایی که در شهر تهران وجود دارد و ضوابطی که ما داریم ،بتوانیم با حفظ هویت بافتهای تاریخی نسبت به احیای بافتهای فرسوده اقدام کنیم تا هم امکان خدمات رسانی به مردم فراهم شود و هم بافتهای تاریخی حفظ شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا