راه و شهرسازیمجله خبری

ثبت هزینه نوسازی بافت فرسوده در حساب دولت

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از شهر، بسته نوسازی بافت‌‌‌‌های فرسوده که شامل اعطای مجوز طبقه اضافه و تسهیل در تامین پارکینگ است، ارزش اقتصادی نوسازی در بافت فرسوده را برای ساکنان بافت‌‌‌‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران ساختمانی افزایش می‌‌‌‌دهد. پیش‌تر مطالعاتی که در شهرداری تهران انجام شده بود، نشان داده از زمانی که بسته‌‌‌‌های تشویقی برای ترغیب مالکان به نوسازی حذف شده، از میزان صدور پروانه و سرعت نوسازی در این بافت‌‌‌‌ها کاسته بود. مدیران شهری امیدوارند با ابلاغ این بسته تشویقی جدید، روند احیای بافت فرسوده در پایتخت سرعت بگیرد و این روند به افزایش تولدی مسکن بینجامد.

گفته می‌شود هزینه مشوق‌‌‌‌هایی که برای بافت‌‌‌‌ های فرسوده پیش‌بینی شده، در حساب بدهی دولت به شهرداری منظور می‌شود و شهرداری در حال حاضر‌درصدد دستیابی به مقاصد درآمدی از رونق ساخت‌وساز در این بافت‌‌‌‌ها نیست.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا