راه و شهرسازیمجله خبری

معضل خانه‌های بدون سند در بافت فرسوده

به گزارش ساختمان آنلاین: حمیدرضا صارمی خاطرنشان کرد: پروسه صدور سند از زمان اقدام برای این قبیل املاک سه سال طول می‌‌کشد، اما شهرداری اعلام آمادگی کرده که به ادارات ثبت کمک کند تا دوره زمانی صدور سند برای این املاک به یک‌‌سال کاهش پیدا کند و زمینه تخریب و نوسازی آنها با دریافت سند رسمی فراهم شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به لزوم ارائه مشوق برای رونق ساخت‌‌وساز گفت: با همه مشوق‌‌هایی که به بافت‌های فرسوده تعلق گرفته، این مشوق‌‌ها تنها ۳۰ درصد در افزایش آمار صدور پروانه نقش داشته است. وی در عین حال با بیان اینکه تنها مشوق اعطای تراکم اضافی به اندازه یک طبقه در زمان اجرا باعث رشد ۷۰ درصدی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شد، گفت: بخشی از طرح تفصیلی که مجوز ساخت دو طبقه بیشتر در صورت تجمیع را صادر می‌کند، پیش‌‌تر حذف شده بود اما درصدد هستیم این بند را بار دیگر بررسی کنیم و موضوع در صحن شورای شهر مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران به دنبال تشویق به کوچک‌‌سازی است، گفت: در این زمینه طرحی به شورای عالی شهرسازی و معماری ارائه شده است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا