مجله خبریراه و شهرسازی

قرارداد بهسازی ۴۳ هزار و ۳۳۷ واحد مسکونی بافت فرسوده منعقد شد

عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: بانک مسکن تاکنون قرارداد بهسازی ۴۳ هزار و ۳۳۷ واحد مسکونی بافت فرسوده به مبلغ ۷۷ هزار میلیارد ریال را منعقد کرده است. از این مبلغ ۳۲ هزار میلیارد ریال سهم دولت و ۴۵ هزار میلیارد ریال نیز سهم بانک مسکن بوده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، “سیدمحسن فاضلیان” با اشاره به عملکرد بانک مسکن در ارائه تسهیلات بافت فرسوده و مسکن مهر افزود: تسهیلات بافت فرسوده و ناکارآمد شهری به ساختمان‌های فرسوده شهر اختصاص پیدا می‌کند.

عضو هیات مدیره بانک مسکن با اشاره به جزئیات پرداخت تسهیلات این بانک در بافت فرسوده در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ادامه‌داد: از مبلغ ۷۷ هزار میلیارد ریال تخصیص یافته به بافت‌های فرسوده، تاکنون ۶۸ هزار میلیارد ریال به‌عنوان مشارکت پرداخت کردیم و باقی هم بر اساس پیشرفت پروژه و با رسیدن به مرحله نازک کاری پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: با تامین مالی این میزان از مشارکت، ۲۷ هزار و ۷۳۷ واحد مسکونی به مرحله فروش اقساطی رسیده و مابقی نیز در حال تکمیل است.

فاضلیان درباره اقدامات بانک مسکن درباره طرح های پروژه‌های مسکن مهر، افزود: بانک مسکن از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر، ساخت ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار واحد مسکونی در کشور را آغاز کرده که در حال حاضر تنها ۱۳۹ هزار واحد مسکونی این طرح باقی مانده است و به زودی تعیین تکلیف می شوند.

وی ادامه‌داد: همچنین برای تکمیل واحدهای مسکونی بالای ۷۵ درصد از ظرفیت متمم نهضت ملی مسکن استفاده شده است و تلاش می‌کنیم به زودی آماده بهره برداری ‌شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا