اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

چاره ای جزء مردم محوری در بافتهای فرسوده نداریم

محمد آئینی مدیرعامل شرکت عمران بازآفرینی شهری ایران در گفت و گو با ساختمان آنلاین با بیان اینکه  بر اساس آمار سال ۹۵ در مجموع 167 هزار هکتار بافت ناکارآمد در کشور وجود دارد که ۱۹ میلیون نفر ساکن این بافت ها هستند  گفت: بر اساس آمار سال 1400 این جمعیت به 22 میلیون نفر رسیده است که معادل ۳۰ درصد جمعیت شهری کشور را شامل می‌شود.
معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد:حدود ۲ میلیون و ۶۸۲ هزار واحد ناپایدار در محدوده‌های باز آفرینی شهری شناسایی شده است که در مقابل زلزله مقاومت ضعیفی دارند و مستعد بحران هستند. حدود ۱۰ میلیون نفر در این واحدها ساکن هستند.
آئینی با بیان اینکه از ابتدای دوره نوسازی در سال ۱۳۸۴ تا شهریور ۱۴۰۰  حدود ۲۲۰ هزار واحد از بناهای فرسوده  نوسازی و مقاوم سازی شده و به جای آنها ۷۱۰ هزار واحد نوسازی شده است افزود: در همین رابطه  با حجم بالایی از بناهای فرسوده مواجه هستیم و چاره‌ای جز مردمی‌سازی در بافت‌های فرسوده نداریم تا جریان نوسازی سقف های لرزان شتاب بگیرد.
 او با اشاره به این که یکی از اهداف مهم در حوزه نوسازی بافت های فرسوده اطلاع رسانی در خصوص بسته تشویقی شهرسازانه است، گفت: سفیران نوسازی با حضور در این 100 شهر با اطلاع رسانی های لازم مردم، سازندگان و توسعه‌گران را به استفاده از این بسته شهرسازانه دعوت می کنند. برای این منظور طی سه روز قرار است با یک کار جهادی در ۱۰۰ شهر که ۶۷ درصد بناهای ناپایدار را به خود اختصاص می‌دهند به این جریان نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده  شتاب داده شود.
او گفت: بسته هایی در قالب ارائه تراکم های تشویقی به سازندگان، کاهش مدت زمان صدور پروانه های ساختمانی، ارائه تخفیف های ۵۰ درصدی توسط شهرداری ها در این زمینه در نظر گرفته شده است.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا