بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

ضرورت بکارگیری سازندگان ذی صلاح در بهسازی بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرنگار ما مهدی عباسی،ظهر امروز در حاشیه جلسه شورا،در جمع خبرنگاران،در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ساختمان آنلاین درباره ضرورت بکارگیری مجریان صاحب صلاحیت در احیای بافتهای فرسوده گفت:قطعا در زیست شهری لازم است که سرانه را در بافتهای فرسوده تامین کنیم ،در فرآیند ساخت و ساز،اگر توانستیم به نوعی از سازندگان و شرکتهای معتبر و صاحب صلاحیت ساختمانی در احیاء و بهسازی بافتهای فرسوده تهران استفاده کنیم،می توانیم تا حد زیادی مطمین باشیم که این شرکتها و سازندگان قادر خواهند بود که کیفیت و طول عمر ساختمانها را بهسازی بافتهای فرسوده بالا ببرند.

وی همچنین درباره موضوع اجرای قانون مجری ذی صلاح در روند احیای بافتهای فرسوده گفت: موضوع ساخت و ساز توسط افراد ذی صلاح در بهسازی بافتهای فرسوده،مساله پیچیده ای اقتصادی و اجتماعی است و برای تحقق این امر باید نگاهی چند جانبه داشته باشیم و مجموع شرایط را در نظر بگیریم و سپس موضوع را در قالب بسته ای تشویقی به مردم پیشنهاد دهیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تاکید کرد: صرف الزام کردن ساکنان بافتهای فرسوده برای بکارگیری مجریان ذی صلاح در ساخت و سازها کافی نیست و ممکن است از این امراستقبالی نشود و باید جنبه های مختلف اجتماعی ،اقتصادی و عمرانی و پروژه را در نظر گرفت و بر اساس آن بسته ای را برای احیای بافتهای فرسوده در نظر گرفت.

وی همچنین درباره اجرای قانون شناسنامه فنی –ملکی نیز گفت: شناسنامه فنی ملکی ساختمان ،قانونی است که اجرای آن الزام آور است وبه اندازه کافی درباره ضرورت اجرا و محاسن آن بحث و تبادل نظر شده است و بر این اساس،اجرای این قانون مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا