فن آوری های ساختمانیمجله خبری

ساخت بلندترین باغ شهری عمودی جهان در ژاپن

به گزارش ساختمان آنلاین:  یک شرکت آلمانی دو آسمان خراش در توکیو ساخته است که یکی از آنها بلندترین برج مسکونی ژاپن به شمار می رود. این برج دارای طراحی منحصربه فردی است و با فضای سبز طراحی شده است.

این طرح تورانومون نام دارد و شامل ساخت دو برج جدید در دو طرف برج هیلز تورانومون است که در حال حاضر بلندترین آسمان خراش توکیو و پنجمین آسمان خراش بلند ژاپن محسوب می شود.

به نقل از نیواطلس، ارتفاع آسمان خراش بلندتر به 220 متر می رسد و شامل 54 طبقه و 550 واحد مسکونی است که از آپارتمان های استودیویی 34 متر مربعی تا اقامتگاه های دو خوابه حداکثر 112 متر مربعی را شامل می شود. ساختمان دیگر 185 متر ارتفاع دارد و 36 طبقه فضای اداری را در خود جای داده است.

آسمان خراش های مذکور از بتن مسلح فولادی ساخته شده اند و شکل کلی آنها شبیه به معابد باستانی است تا به کاهش اثرات زلزله و طوفان کمک شود. همچنین سازه هایی برای کاهش لرزش این ساختمان ها در نظر گرفته شده است.

تراس این دو آسمان خراش جدید سرسبز بوده و آنها از طریق یک تراس بزرگ در دسترس عموم به هم متصل می شوند که دارای تعداد زیادی درختچه، گیاهان و درختان است و به صورت عمودی تا طبقه هفتم برج اداری و طبقه 11 برج مسکونی ادامه دارد. همچنین چندین محل نشستن و مسیرهای پیاده روی در نظر گرفته شده است. کل فضای سبز حدود 7800 متر مربع است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا