اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بازار مسکن با شوک قیمتی ناشی از نوسانات ارزی روبرو شد

خشایار باقر پور مدیرعامل اتحاديه تعاونی های عمرانی تهران در گفت‌وگو با ساختمان آنلاین با بیان اینکه طبق اعلام بانک مرکزی علی رغم افزایش قیمت مسکن در آبان ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته‌ اما شاهد افزایش حجم معاملات‌ مسکن هستیم گفت: حجم معاملات مسکن در این ماه رشد ۴۸ درصدی داشته است که این آمار نشان دهنده افزایش شوک شدید به بازار مسکن در آینده خواهد بود.

باقر پور بیان کرد: علی رغم آنکه فضای عمومی جامعه در چنین شرایطی انتظار عمیق تر شدن رکود بازار مسکن را داشته است اما شاهد آن هستیم حجم معاملات صورت گرفته در بخش خرید وفروش مسکن رشد ۴۸ درصدی و نسبت به سال گذشته هم ۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران اظهار کرد: براساس روندی که از یک سال گذشته در بازار مسکن شاهد هستیم بازار مسکن با یک جهش قیمتی روبرو بوده و این میزان ۲ تا ۳ برابر متوسط افزایش قیمت ماهانه در یک سال گذشته بوده است.

او اظهار کرد: تحولات بازار ارز یکی از اصلی ترین عوامل محرک در حوزه افزایش حجم معاملات‌ و افزایش قیمت مسکن بوده است.

او گفت: تحولات بازار ارز در این دوره بسیار زود اثر خود را در بازار مسکن نشان داد که این خود می تواند در بازار مسکن به ویژه حوزه خرید و فروش مسکن موثر باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا