بورس و بازارمجله خبری

بازار مسکن با قیمت دلار همسو شده است

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از اقتصاد24، ارزیابی های صورت گرفته در ماه گذشته در بازار مسکن حاکی از آن است که بازار مسکن همزمان با افزایش قیمت دلار شاهد نوسانات جدیدی در حوزه قیمت گذاری شده و همین امر خود در کاهش حجم تقاضا و همچنین وارد شدن این بازار به جریان رکود تورمی اثر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

براساس این گزارش در حالی که پیش از این برخی از افراد و کارشناسان عنوان می کردند که بازار مسکن اثر چندانی از بازار دلار نمی گیرد، اما در یک ماه گذشته همزمان با تغییر قیمت دلار نرخ بسیاری از مصالح ساختمانی از جمله میلگرد، فولاد، سیمان و در همین اواخر پلاستوفوم و یونولیت هم با رشد قیمتی سه برابری روبرو شده است.

در همین رابطه ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با بیان اینکه بخش عمده ای از مصالح ساختمانی در چند ماه اخیر با رشد چشم گیر قیمت ها روبرو شده که این افزایش قیمت خود در بازارمسکن اثر بسیار زیادی خواهد گذاشت گفت: مصالح ساختمانی نقش عمده در حوزه و قیمت تمام شده ساخت مسکن دارد و زمانی که این رشد قیمتی کنترل نشود خود اثر گذار در بازار ساخت و ساز خواهد بود.

همچنین فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور هم در رابطه با افزایش قیمت مصالح ساختمانی اعلام کرد: زمانی که قیمت مصالح ساختمانی رشد کند به طور قطع قیمت مسکن هم از این بخش تاثیر خواهد گرفت و در نتیجه به مرور بازارمسکن با اثرات نوسانی در این حوزه روبرو خواهد شد.

او گفت: بازار مسکن نیاز به مُسکن موقتی ندارد بلکه بازار مسکن نیاز به برنامه های بلند مدت از جمله حمایت از بخش خصوصی برای کنترل قیمت ها در این بخش دارد.

براساس این گزارش حال با توجه به کنترل قیمت ها در بازار ارز کشور، اما همچنان گزارشات میدانی نشان از رشد قیمتی در بازارمسکن را دارد که این امر می تواند بازار مسکن را به سمت نوسان قیمتی و در نتیجه نا به سامانی هدایت کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا