اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

قیمت‌ها در بازار مسکن رو به افزایش است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار ساختمان آنلاین  با بیان اینكه تاکنون مجلس برای کنترل بازار مسکن به وزارت راه و شهرسازی فشار بسیاری آورده است که بازار مسکن را کنترل کنند گفت: در حال حاضر وضعیت بازار مسکن اصلا مناسب نیست و قیمت های مسکن به ویژه در بازار خرید و فروش همواره رو به افزایش است.

او با بیان اینکه دولت باید تلاش کند اولین واحدهای مسکونی که در قالب نهضت ملی مسکن در حال اجرایی است را زودتر به دست متقاضیان مسکن برساند افزود: در صورتی که این واحدهای ساخته شده زودتر به مرحله تحویل و بهره برداری برسد بازار کمی آرامش پیدا می کند و نقش بسیار موثری در کاهش شوک قیمتی به بازار دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: دولت باید بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده را به بازار مسکن تحویل دهد تا فشار روانی کمتری به بازار وارد شود.

او بیان کرد: برای کنترل بازار مسکن ابزارهای مختلفی از جمله اخذ مالیات از خانه های خالی ، تولید و عرضه مسکن و فروش واحدهای اجاره ای است که خود کمک می کند این بازار به ساماندهی برسد.

شاکری تاکید کرد: دولت ابزارهای لازم برای شناسایی خانه های خالی را ندارد و ناهماهنگی های بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی وجود دارد و اگر سامانه املاک و اسکان توسط این وزارت خانه تکمیل شود شاهد کامل شدن اطلاعات واحدهای مسکونی خالی از سکنه خواهیم بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا