بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

علت کاهش نسبی قیمت‌ها در بازار مسکن چیست؟

به گزارش ساختمان آنلاین: ایرج رهبر در خصوص کوچک شدن حباب مسکن گفت: توان قدرت خرید مردم متوازن با رشد قیمت نبود و لذا خواب سرمایه منجر شده قیمت ها در بازار مسکن کاهش یابد.

وی لزوم متعادل سازی عرضه و تقاضا را الزامی دانست تا قیمت ها به ثبات برسد. در کل کشور اگر مشکل تورم ادامه دار باشد، در بخش مسکن سهم بزرگی را از آن خود خواهد کرد و مسئله سرمایه گذاری و تسهیلات مسکن نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار در رشد حباب مسکن است.

وی در رابطه با دلایل رشد حباب مسکن گفت: چند عامل وجود دارد که یکی عرضه و تقاضاست و دیگری اقتصاد کلان کشور است.

به گفته رهبر تجهیزات ساختمانی و دستمزدها نیز مزید بر علت است و در این بین عمده دلایل رشد نرخ مسکن، قیمت زمین است که طرح های حمایتی و زمین ۹۹ ساله، برای بخشی از اقشار جامعه تاثیر می گذارد.

وی بار دیگر فزونی گرفتن عرضه را موجب پوشش دادن تقاضا دانست و تاکید کرد از عوارض و مالیات و بیمه و… نمی توان چشم پوشید و این ها نیز باید به تعادل برسند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا