بورس و بازارمجله خبری

وضعیت بازار مسکن در منطقه ۴ تهران

به گزارش ساختمان آنلاین: در طول دوره جهش و حتی در دوره قبلی ثبات قیمت مسکن در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۶، تقریبا همیشه منطقه ۴ واقع در شرق تهران یکی از دو منطقه پرمعامله بازار مسکن شهر تهران بود. در واقع در هر یک از دو منطقه مذکور ماهانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از معاملات مسکن شهر تهران صورت می‌گرفت. اما پس از دوره اخیر جهش قیمت مسکن، اقبال به معامله در مناطق ارزان‌‌تر افزایش پیدا کرد و اوضاع به شکلی ادامه پیدا کرد که رفته رفته برخی دیگر از مناطق قیمت‌‌مناسب تهران مثل منطقه ۱۰ جای منطقه ۴ را به لحاظ سهم از کل معاملات گرفتند. در ماه گذشته نیز منطقه ۱۰ به عنوان دومین منطقه پرمعامله تهران با سهم ۷/ ۱۰ درصدی از معاملات معرفی شد. این در حالی است که رتبه منطقه ۴ به لحاظ سهم از معاملات در فروردین، چهارم بود و ۸ درصد از کل خرید و فروش‌های ملکی تهران در نخستین ماه امسال در این منطقه انجام و ثبت شده است.

14

واسطه‌های ملکی منطقه 4 می‌گویند تعداد معاملات در اردیبهشت نیز بهبود چندانی نسبت به فروردین پیدا نکرده و بازار معاملات ملکی در این منطقه کم‌‌رمق است. بررسی فایل‌‌های موجود در بازار فروش آپارتمان مسکونی منطقه 4 نیز نشان می‌دهد آپارتمان‌‌هایی که قیمت پیشنهادی آنها کمتر از میانگین قیمت‌‌های متعارف هر یک از محله‌های این منطقه است، کم نیست اما با وجود تنوع فایل و قیمت، بسیاری از بازدیدهای ملکی به عقد قرارداد خرید منجر نمی‌شود. در واقع جست‌وجوگران مسکن در منطقه 4 با توجه به ثبات نسبی قیمتی که در ماه‌های اخیر همواره در این منطقه برقرار بوده، عجله‌‌ای برای انجام معامله ندارند و ترجیح می‌دهند در بازه زمانی وسیع‌‌تری نسبت به ارزیابی فایل‌‌های موجود اقدام کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آنطور که پیش بینی شده بازار مسکن به علت غیر واقعی بودن و غیر منطقی بودن قیمت و همچنین عدم توانایی خریداران که حتماً در آینده نیز توان خرید نخواهد بود به بن بست خورده و این بن بست به علت تحولات اقتصادی و اجتماعی و جمعیتی همچنان باقی خواهد ماند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا