بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

مستاجران تهرانی وضعیت بسیار بدی دارند/لزوم هماهنگی همه دستگاه‌ها برای ساماندهی بازار اجاره

مهدی اقراریان با بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار  ساختمان آنلاین  اظهار داشت:من با صراحت اعلام می کنم که موافق مصوبه تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن هستم اما به موازات آن این مصوبه باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران به بررسی های میدانی شورا درباره ابعاد اجرایی این طرح در شهر تهران اشاره کرد و تاکید کرد: اجرای این طرح سبب شده است که محاکم قضایی با استناد به این مصوبه ،حکم تخلیه برای مستاجران صادر نکنند و این اتفاق حاکی از اثربخشی این طرح در جهت حمایت از حقوق مستاجران است.

اقراریان گفت: بسیاری از افراد در سطح شهر تهران دارای ملک های متنوعی هستند و از محل اجاره املاک خود ارتزاق می کنند .اما عرضه این واحدهای مسکونی به بازار اجاره بهاء،باید با ضوابط خاص خود همراه باشد .و تعیین کف و سقف نرخ اجاره،از آشفتگی قیمتها در این بازار پیشگیری خواهد کرد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد : بدون شک این طرح دارای اشکالاتی است اما حداقل امکانی فراهم کرده است که محاکم قضایی بتوانند در برابر نرخ های نجومی اجاره ،از حقوق مستاجران حمایت کنند.

وی گفت: متاسفانه مستاجران در تهران وضعیت بسیار بدی را تجربه می کنند و بنده اخیرا در صحن شورا پیشنهاد راه اندازی اتحادیه مستاجران با هدف ساماندهی بازار اجاره و حمایت از حقوق مستاجران را مطرح کرده ام و کماکان تاکید دارم که راه اندازی این اتحادیه با توجه به اینکه 50 درصد جمعیت پایتخت مستاجر هستند،بسیار ضروری است.

اقراریان ادامه داد : در حال حاضر بنگاه های معاملات به نماینده مالکان تبدیل شده اند و وقتی که قیمتهای اجاره و ملک افزایش پیدا می کند از بالا رفتن قیمتها منتفع می شوند .

وی گفت:راهکارهای مختلفی برای کنترل بازار اجاره وجود دارد که از جمله می توان به افزایش مدت زمان قراردادهای اجاره به جای یکسال به پنچ سال اشاره کرد.و البته در قراردادهای پنج ساله باید سقف مشخصی برای افزایش اجاره بها پیش بینی شود.

عضو شورای شهر خاطرنشان ساخت:.رفع معضل اجاره نشینی در تهران و کشور نیازمند همدلی و همکاری بین تمامی دستگاه های ذی ربط است و شورای اسلامی شهر تهران آماده است که در این زمینه ورود پیدا کند .

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا