مجله خبریبورس و بازار

بازار آپارتمان‌های نقلی سبز شد

آمار معاملات مسکن بانک مرکزی نشان می‌دهد که در آبان‌ماه، آپارتمانی‌های ۳۰ تا ۴۰ مترمربعی در تهران سهم ۳.۲ درصدی از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از اکوایران، بررسی‌ آمار معاملات مسکن بانک مرکزی نشان می‌دهد که در آبان‌ماه، آپارتمانی‌های ۳۰ تا ۴۰ مترمربعی در تهران سهم ۳.۲ درصدی از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا به داده‌های آماری از معاملات مسکن در مدت مشابه سال گذشته، سهم این خانه‌ها ۳.۵ درصد از کل معاملات بوده است. مشاهدات ما از فایل‌های خرید و فروش آپارتمان‌های با متراژ ۳۰ تا ۴۰ مترمربع نشان‌ می‌دهد، تعداد فایل‌های سبز (پایین‌تر از میانگین قیمت منطقه) نسبت به فایل‌های قرمز(بالاتر از میانگین قیمت منطقه) و مشکی( در محدوده میانگین قیمت منطقه) غلبه کرده اما همچنان مالکانی هستند که اصرار به فروش ملک خود با قیمتی بالاتر از منطقه دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، برای خرید یک واحد با این متراژ، بودجه‌ای بین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۶ میلیارد تومان باید در نظر داشت که این رقم بسته به موقعیت بنا در ساختمان و منطقه و دارای بودن امکاناتی همچون آسانسور، پارکینگ و انباری متغیر است.

بازار آپارتمانهای نقلی سبز شد/لیست قیمت خانه های ۳۰ متری پایتخت

در محله سبلان، آپارتمانی با ۳۵ مترمربع زیربنا و ۱۰ سال عمر بنا و بدون آسانسور و پارکینگ و واقع در طبقه ۴ ساختمان، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در محله‌ پونک، واحدی با ۴۰ مترمربع زیربنا و ۲ سال عمربنا، به همراه آسانسور، پارکینگ و انباری، ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

در محله نواب، واحدی با ۳۹ مترمربع زیربنا و ۲۵ سال ساخت، دارای پارکینگ و انباری، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و در محله نارمک، واحدی با ۴۰ مترمربع زیربنا و ۸ سال عمربنا، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا