راه و شهرسازیمجله خبری

ایمن‌سازی گودهای رها شده الزامی است

به گزارش ساختمان آنلاین: مهدی عباسی در جریان سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری در ارتباط با گودهای رها شده در سطح شهر تهران اظهار کرد: بنده نگران هستم و به دلیل بارندگی‌هایی که در تهران داریم ممکن است خطراتی درباره گودهای رها شده سطح شهر تهران رخ دهد که مهمترین این گودها در مجاورت برج میلاد است.

وی با اشاره به بازدید اخیر خود در ارتباط با این گود خاطرنشان کرد: در این ارتباط با معاون مربوطه در ارتباط با ایمن‌سازی صحبت‌هایی داشتم و عاجزانه تقاضا می‌کنم آقای فروزنده معاون شهردار تهران نیز این موضوعات را پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: اگرچه این گودها مربوط به مدیریت این دوره از مدیریت شهری نیست اما باید به این نکته اشاره کنم که زمان بسیاری از دست رفته است و باید در این ارتباط اقدام موثری را انجام داد چرا که نتایج مطالعات نشان می‌دهد اگر حادثه‌ای رخ بدهد علاوه بر خسارت‌های جانی، خسارت‌های مالی نیز در پی خواهد داشت.

عباسی همچنین به گود رها شده در منطقه 9 واقع در تقاطع آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: واقعا این گودها وحشت‌آفرین است و از شهرداران مناطق درخواست می‌شود نسبت به ایمن‌سازی گودها و یا پر کردن آنها اقدام عاجل را انجام بدهند.

وی همچنین در ارتباط با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در برخی از مناطق تاکید کرد: متاسفانه شاهد هستیم این اقدام در برخی مناطق در حال انجام است که به لحاظ قانونی تخلف است و مدیریت شهری باید نسبت به آن وارد شده و جلوی ساخت و ساز را بگیرد.

عباسی از شهرداری تهران خواست نسبت به این مسئله حساسیت لازم را داشته و در ارتباط با این موضوع دستورالعملی را به شهرداران مناطق ابلاغ کند.

سید احمد علوی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در تذکر پیش از دستور خود با قدردانی از تلاش‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ثبت جهانی هنر خوشنویسی ایرانی، اظهار کرد: خرسندیم که پس از دو سال تلاش و پیگیری هنر خوشنویسی ایران در فهرست میراث جهانی ناملموس کمیسیون یونسکو به ثبت رسید.

وی افزود: ثبت این پرونده ملی بار دیگر توجه همه نهادهای دولتی، عمومی و فرهیختگان کشور را به جلوه‌های بی‌نظیر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی معطوف داشته است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران با طرح 6 درخواست از شهرداری تهران، افزود: بجاست شهرداری تهران همگام با این موفقیت جهانی، اقداماتی از قبیل تأکید بر استفاده هرچه بیشتر از خطوط ایرانی در تبلیغات شهری و تابلوها و نشانگرهای شهری و سردر بناهای عمومی را به انجام برساند.

وی افزود: همچنین درخواست می‌شود استفاده هرچه بیشتر از خط نستعلیق در تولید محصولات فرهنگی و آموزش شهروندی، استفاده از خطوط ایرانی در سامانه‌ها و درگاه‌های اینترنتی و فضای مجازی نیز در دستور کار قرار گیرد.

علوی همچنین خواستار آموزش هنر خوشنویسی در مراکز فرهنگی و هنری از قبیل فرهنگسراها، سراهای محله، خانه موزه‌ها شد و ادامه داد: لازم است موزه خوشنویسی در شهرداری تهران راه اندازی شود.

وی در ادامه نیز بر لزوم حمایت از هنرمندان جوان خوشنویس در ارائه تسهیلاتی در جهت استفاده آنان از امکانات شهرداری تهران در برگزاری نمایشگاه های آثار خوشنویسی تاکید کرد.

تسنیم

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا