راه و شهرسازیمجله خبری

لزوم استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:  شهاب سعادت نژاد ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: ساخت ساختمان یک کار تخصصی است و نیاز به دانش فنی، و صلاحیت تخصصی دارد. هم اکنون عمر ساختمان‌ها در کشور ما از میانگین جهانی بسیار پایین تر است و این امر به علت عدم استفاده از مصالح استاندارد و با کیفیت، و عدم بکارگیری عوامل اجرایی فنی و صاحب صلاحیت در فرآیند ساخت است.

وی گفت: این امر در حالی است که ساخت مسکن توسط افراد متخصص و شرکت‌های صاحب صلاحیت انبوه سازی علاوه بر اینکه زمینه افزایش کیفیت و عمر مفید ساختمان‌ها و تولید مسکن در تیراژ انبوه را فراهم می کند ،بلکه در عین حال مانع از بروز خسارات مالی و جانی در دوران بهره برداری از ساختمان ها می شود.

سعادت نژاد ادامه داد: تجربه نشان داده است که حمایت همه جانبه دولت از انبوه سازان ،زمینه رونق مسکن را فراهم خواهد کرد.در حال حاضر با توجه به اینکه در حوزه مسکن شکاف عمیقی بین عرضه و تقاضای مسکن وجود دارد،تنها راهکار ایجاد تعادل در این زمینه تولید مسکن در مقیاس انبوه است که تحقق این مساله از طریق شرکتهای صاحب صلاحیت انبوه سازی میسر است.

بازرس انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به برنامه دولت برای تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال تصریح کرد: انبوه سازان از ظرفیت فنی بسیار بالایی برای محقق کردن سیاست‌های دولت در حوزه مسکن برخوردار هستند و با توجه به این ظرفیت نیازی به استفاده از ظرفیت شرکتهای خارجی در این زمینه وجود ندارد.

بازرس انجمن انبوه سازان استان تهران همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در طرح نهضت ملی مسکن ،بر ضرورت تولید مسکن به روش صنعتی سازی تاکید کرد وگفت: ترویج روشهای صنعتی ساخت و حمایت از انبوه سازان صاحب صلاحیت سبب کاهش زمان ساخت،افزایش سرعت اجرا و همچنین تولید واحدها ی مسکونی با کیفیت خواهد شد.

وی همچنین به عمده ترین مشکلات انبوه سازان اشاره و تاکید کرد: مشکلات مربوط به صدور صلاحیت‌ها،مسایل اداری و بوروکراسی، مسائل حقوقی،و.. از جمله موانعی است که سد راه انبو ه سازان قرار گرفته است این در حالی است که رفع این موانع تسهیل شرایط برای مشارکت انبوه سازان در تولید مسکن، نه تنها سبب خانه دارشدن مردم می‌شود بلکه در عمل سبب ایجاد بسترهای شغلی بی‌شماری نیز خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا