بورس و بازارتازه هافن آوری های ساختمانیمجله خبری

فروش ۵۰۰ میلیون دلاری املاک مجازی

به گزارش ساختمان آنلاین:  سرمایه گذاران و شرکتهای تحلیل آمار اظهار کردند فروش املاک در دنیای مجازی (متاورس) سال میلادی گذشته به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رسید و امسال ممکن است افزایش دو برابری داشته باشد.

شرکت “متا متریک سولوشنز” اعلام کرد فروش املاک در چهار پلتفرم بزرگ متاورس در سال ۲۰۲۱ به ۵۰۱ میلیون دلار رسید. فروش در ژانویه بیش از ۸۵ میلیون دلار بود و با این روند پیش بینی می شود به حدود یک میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رشد کند.

افزایش اخیر فروش تحت تاثیر تصمیم فیس بوک روی داد که ۲۸ اکتبر گذشته اعلام کرد نام خود را به “مِتا” تغییر می دهد تا به متاورس متمرکز شود. طبق آمار متا متریک، فروش املاک در نوامبر تقریبا ۹ برابر شد و به ۱۳۳ میلیون دلار رسید. رشد فروش از آن زمان ضعیف شده اما فروش ژانویه بیش از ۱۰ برابر سطح فروش ژانویه سال ۲۰۲۱ است.

گزارش شرکت “برند اسنس مارکت ریسرچ” نشان می دهد بازار املاک متاورس نرخ رشد سالانه ۳۱ درصد از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۸ خواهد داشت.

با این حال جنین یوریو، مدیرعامل شرکت مشاوره و سرمایه گذاری املاک متاورس “ریپابلیک ریلم” اظهار کرد: ریسکهای بزرگی در این حوزه وجود دارد اما منافع احتمالی آن قابل توجه هستند.

“ریپابلیک ریلم” ۴.۳ میلیون دلار برای زمین در “سند باکس” که بزرگترین پلتفرم املاک متاورس است، پرداخت کرده است. این شرکت ۱۰۰ جزیره با نام فانتری آیلندز همراه با ویلاها، قایقها و اسکی جت برای آنها ساخته است و ۹۰ جزیره در روز اول هر یک ۱۵ هزار دلار فروخته شدند و بعضی از آنها اکنون به قیمت بیش از ۱۰۰ هزار دلار به فروش گذاشته شده اند.

برای سرمایه گذاران موضوع مهم این است که چگونه ارزش و ریسک مربوط به این دارایی‌ها را که ساختگی هستند و آینده آنها مشخص نیست تعیین کنند. بیش از ده‌ها پلتفرم اکنون املاک در متاورس می فروشند و پلتفرمهای جدیدی هر هفته متولد می‌شوند. تاکنون فروش املاک در چهار پلتفرم بزرگ متاورس شامل “سند باکس”، “دسنترا لند”، “کریپتو وکسلز” و “سومنیوم” متمرکز بوده است. مجموعا ۲۶۸ هزار و ۶۴۵ قطعه زمین در این چهار پلتفرم در مساحتهای مختلف وجود دارد.

طبق گزارش “ریپابلیک ریلم”، سند باکس با ۶۲ درصد زمین در چهار پلتفرم و سه چهارم از فروش زمین در سال ۲۰۲۲، در این بازار بزرگترین نفوذ را دارد. ۱۶۶ هزار و ۴۶۴ قطعه زمین “سند باکس” هر یک معادل قیمت ۱۲ هزار و ۷۰۰ دلار در دسامبر فروخته شدند. این قطعات ۹۶ متر در ۹۶ متر بودند.

“دسنترا لند” ۹۰ هزار و۶۰۰ قطعه دارد که ۱۶ متر در ۱۶ متر هستند و هر یک معادل ۱۴ هزار و ۴۴۰ دلار فروخته شدند.

سیل شرکتها، برندهای بزرگ و سرمایه گذاران با امید به کسب سهمی از منهتن یا مراکش دیجیتالی جدید سرازیر شده اند. به گفته یوریو، ارزش زمین در متاورس بر این اساس تعیین می شود که مالکان چه کاربری برای ملک خود در نظر می گیرند و آن را به عنوان مثال یک مرکز تفریحی یا موزه طراحی می کنند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، با این حال سرمایه گذاران دیگر می گویند مانند دنیای واقعی، موقعیت مکانی در متاورس اهمیت دارد. قیمت قطعات زمین نزدیک زمین یک سلبریتی معروف در سند باکس یا نزدیک زمین شرکت آتاری گرانتر است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا