بورس و بازارمجله خبری

تحقق ۱۵۷ درصدی مالیات بخش درآمد املاک اجاری

به گزارش ساختمان آنلاین:   از سازمان  مالیاتی ایران، داود منظور با بیان اینکه مالیات ابرازی صاحبان درآمد املاک اجاری بابت عملکرد سال ۱۴۰۰، حدود ۱۵۷ درصد تحقق نسبت به سال گذشته داشته است، اظهار کرد: مجموع مالیات ابرازی صاحبان درآمد املاک اجاری در تیرماه امسال، رقمی معادل ۱۳ هزار و ۸۲۴ میلیارد ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد اظهارنامه ارایه شده از سوی صاحبان درآمد املاک اجاری در تیرماه امسال (بابت عملکرد سال ۱۴۰۰) حدود ۴۳۱ هزار اظهارنامه بوده که به صورت الکترونیکی به سازمان ارسال شده و  مربوط به ۸۸۵ هزار ملک در سراسر کشور بوده است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: در سال گذشته بابت عملکرد سال ۱۳۹۹، رقمی معادل ۸ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال مالیات از بابت درآمد املاک اجاری وصول شده بود.

منظور در خصوص طرح‌ها و برنامه‌های سازمان امور مالیاتی بر کنترل سوداگری در بخش مسکن نیز گفت: نظام مالیاتی در تلاش است تا با اجرای دو پایه مالیاتی در سال جاری، شامل مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت، تا حد امکان از سوداگری در بازار مسکن کاسته و ثبات و وضعیت پایدار را برای حوزه مسکن ایجاد کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا