مجله خبری

افزایش ۹۵ درصدی متوسط قیمت مسکن در اسفند ۹۷

دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، گزارش وضعیت بازار مسکن در اسفندماه سال گذشته و همچنین متوسط قیمت مسکن در بازه یک ساله ۹۷ را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، گزارش وضعیت بازار مسکن در اسفندماه سال ۹۷ و نیز گزارش تجمیعی وضعیت این بازار در ۱۲ ماهه سال گذشته را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در اسفند سال گذشته (سال ۹۷) ۱۳ هزار و ۳۳ فقره مبایعه‌نامه به امضا رسید که نسبت به اسفند ماه سال قبل از آن (۹۶) که تعداد مبایعهنامه‌ها ۱۲ هزار و ۵۳۶ فقره بود، رشد ۳.۹ درصدی داشته است.

همچنین متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در آخرین ماه سال گذشته، ۱۱ میلیون تومان اعلام شده که نسبت به اسفندماه ۹۶ که این شاخص متری ۵ میلیون و ۶۲۸ هزار تومان بود، رشد ۹۵.۴ درصدی داشته است.

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، بیشترین تعداد معاملات مسکن انجام شده در اسفندماه سال قبل را در منطقه ۵ با تعداد هزار و ۹۰۵ فقره مبایعه نامه عنوان و کمترین تعداد معاملات انجام شده را در منطقه ۱۹ با ۶۳ فقره مبایعه نامه ذکر کرده است.

از سوی دیگر گران‌ترین منطقه تهران در دو شاخص «آخرین ماه سال گذشته» و همچنین «کل سال ۹۷»، منطقه یک با میانگین هر متر ۲۴ میلیون و ۵۵۵ هزار تومان برآورد شده و ارزان‌ترین بخش نیز به منطقه ۲۰ با میانگین هر متر ۴ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان اختصاص دارد.

گفتنی است در ماه گذشته ۸ منطقه نخست تهران با دارا بودن هر متر به طور میانگین بالای ۱۰ میلیون تومان، جزو گران‌ترین مناطق پایتخت بوده که بعد از منطقه یک، منطقه سه با میانگین هر متر ۱۹ میلیون و ۳۴۶ هزار تومان و منطقه دو با متوسط متری ۱۶ میلیون و ۹۰۳ هزار تومان به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

همچنین شش منطقه ۱۲، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ با دارا بودن میانگین کمتر از ۶ میلیون تومان در هر متر مربع ارزان‌ترین مناطق تهران به حساب می آیند.

گزارش تجمیعی بازار مسکن در ۱۲ ماهه سال ۹۷

بر اساس این گزارش، در ۱۲ ماهه سال ۹۷، تعداد ۱۳۰ هزار و ۳۹۶ فقره مبایعه نامه به امضا رسید که نسبت به ۱۲ ماهه سال ۹۶ که این شاخص ۱۸۴ هزار و ۲۴۱ فقره مبایعه نامه بوده، کاهش ۲۹.۲ درصدی داشته است.

همچنین بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در ۱۲ ماهه سال گذشته، ۸ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۹۰۰ تومان بود که نسبت به ۱۲ ماهه سال قبل از آن (۹۶) که این شاخص متری ۴ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان بود، رشد ۷۱.۱ درصدی داشته است.

منبع: مهر

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا