بورس و بازارمجله خبری

مصوبه سقف افزایش اجاره‌بها درست اجرا نمی‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین: رحیم زارع گفت: صاحبخانه ها اجاره بهای خارج از عرف را طلب می کنند و مستأجران به ناچار می پذیرند.

وی تعیین برنامه کوتاه مدت را از سوی دولت برای مدیریت اجاره بها خواستار شد.

در دو سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا، ستاد ملی مقابله با کرونا، برای افزایش بهای اجاره واحد‌های مسکونی محدودیت هایی وضع کرده بود. با این حال در ماه های ابتدایی امسال، افزایش اجاره بها مستأجران را با مشکل مواجه کرد.

اواخر خرداد ماه با افزایش قیمت اجاره در تهران و شهر‌های دیگر کشور، شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تأیید مصوبه دولت تأکید کرد که اجاره بهای مسکن در تهران نسبت به سال گذشته حداکثر ۲۵ درصد و برای شهر‌های دیگر ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

مجلس بیشتر از یک ماه پیش کلیات طرح کنترل اجاره بهای واحد‌های مسکونی را با فوریت تصویب کرد که جزئیات آن برای بررسی به کمیسیون عمران ارجاع شد.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی اول تیر ماه مجلس گفت: این طرح باید با پیش نویس قانون اجاره داری حرفه ای تا قبل زمستان بررسی شود و در بازه زمانی کنونی، مصوبه سران قوا اجرا می شود.

در گزارش های مرکز آمار اعلام شده؛ تیرماه امسال قیمت مسکن در کل کشور نسبت به خردادماه نزدیک به چهار درصد و نسبت به تیرماه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است. در این گزارش آمده اجاره بها در مقایسه با تیر ماه پارسال ۳۱.۴ درصد بالاتر رفته و تورم اجاره بها در طول یک سال گذشته نزدیک ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا