مجله خبری

اعتبار ساخت ۱۰۲هزار مسکن برای سیل‌زدگان تأمین شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا تابش با اشاره به تامین اعتبار ۲۵۰۰میلیارد تومانی برای ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده اظهار کرد:‌ تاکنون ۱۸۰۰میلیارد تومان از این اعتبار در مرحله اول به بانک‌های عامل برای پرداخت به سیل‌زدگان ابلاغ شد و کماکان امضای قرارداد با سیل‌زدگان برای پرداخت این تسهیلات ادامه دارد.

وی با بیان این‌که در صورت ادامه روند امضای قراردادها حداکثر تا پایان ماه جاری (تیر ۹۸) امضای قرارداد با تمام سیل‌زدگان خسارت دیده انجام می‌شود، تصریح کرد: در مرحله اول اعتبارسنجی برای ۷۰هزار واحد مسکونی تخریبی و مرمتی و ۴۲هزار واحد معیشتی انجام که اعتبار آن از سوی دولت تأمین شد، برای بقیه هم مشکلی در پرداخت اعتبار وجود ندارد.

وی یادآور شد: برای کمک به سیل‌زدگان تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از سوی دولت تأمین و به خسارت‌دیدگان پرداخت شد و سایر سیل‌زدگان نیز این تسهیلات بلاعوض را دریافت خواهند کرد. علاوه بر این حدود ۵۰هزار تن فولاد نیز از سوی بنیاد مسکن خریداری و در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌گیرد و حمل این بارها نیز به وسیله ماشین آلات این نهاد تا مناطق سیل‌زده انجام خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن همچنین بیان کرد: واحدهای سیمان بنیاد مستضعفان تمام سیمان مناطق سیل‌زده سراسر کشور را به‌طور رایگان تأمین می‌کنند و حمل نیز به‌صورت رایگان از سوی بنیاد مسکن انجام خواهد شد.

تابش گفت: مرمت واحدهای خسارت‌دیده که در مرحله اول حدود ۴۰هزار واحد مسکونی بود تا پایا ن مرداد و ۳۰هزار واحد مسکونی احداثی نیز تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

منبع:شهرخبر

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا