مجله خبریراه و شهرسازی

استاندار: تهران برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تعهد دارد

استاندار تهران گفت: حدود ۵۰۰ هزار واحد برای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تعهد و نسبت به اجرای آن قدری عقب ماندگی داریم که باید شناسایی و تعیین زمین با قابلیت ساخت در اولویت باشد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا از خبر روز دوشنبه استانداری تهران؛ علیرضا فخاری در جلسه شورای مسکن، اظهار داشت: تسریع در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و اجرای طرح جوانی جمعیت اولویت دارد.

وی ادامه داد: فرمانداران با تشکیل جلسه نسبت به شناسایی زمین های مستعد اقدام کنند و تامین زمین از طریق الحاق، تغییر کاربری، تامین اراضی از طریق بافت فرسوده و بازآفرینی و ایجاد تسهیلات برای داوطلبین ساخت مسکن در بخش خصوصی اقدام شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: اولویت صدور پروانه برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شود تا جامعه هدف یعنی دهک‌های یک تا چهار در قالب این طرح تحت پوشش قرار گیرند.

فخاری ادامه داد: کارگروهی با ترکیب بخش‌های مختلف از جمله برنامه و بودجه، حوزه عمرانی شهرداران و غیر تشکیل شود تا برای آینده پژوهی جهت توسعه سطحی جمعیت تصمیم گرفته شود و در در طرح تلفیقی به نقطه‌ای برسیم که اگر نیاز باشد شهرهای اقماری با ضوابط جدید ایجاد شود.

وی افزود: فرمانداران گزارشی از میزان ظرفیت طرح بازآفرینی شهرستان‌ها را ارائه دهند، همچنین آخرین وضعیت همکاری بانک‌ها گزارش شود.

این مسئول اضافه کرد: طبق مصوبات شورای عالی مسکن مقرر شد برای تامین امور زیربنایی یک سوم هزینه‌ها را دستگاه‌های ذی‌ربط مثل آب، برق، گاز و غیره؛ یک سوم را راه و شهرسازی از محل صندوق توسعه مسکن و یک سوم را نیز استان که سهم استانداری تهران است، تامین کنند.

فخاری گفت: فرمانداران دلایل توجیهی عقب ماندگی طرح ملی مسکن را ارائه دهند، چرا که رئیس جمهور در جلسه دیروز شورای مسکن علت را جویا شدند.

استاندار تهران ادامه داد: در زمینه اجرای طرح جوانی جمعیت، فرمانداران به عنوان روسای شورای مسکن شهرستان‌ها، طرح جوانی جمعیت را به اولویت اجرایی کنند، و همچنین بر ارائه گزارش تحلیلی در مورد اقدامات برای اصلاح کار بنگاه‌های غیرمجاز تاکید کرد تا اثرگذاری آنها سنجیده شود.

این مسئول در مورد جایگاه تعاونی‌های مسکن تاکید کرد: تعاونی‌ها نهاد مسئول هستند که برای خدمات شکل می‌گیرند اما پاسخگویی و نظارت بر عملکرد بر عهده اداره تعاون است‌.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا