مجله خبریبورس و بازار

از عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی تا پرداخت ۴۵۳ هزار فقره تسهیلات ودیعه مسکن

در یک‌هزار روز فعالیت دولت سیزدهم (به طور دقیق تا سوم خردادماه ۱۴۰۳) اقدامات مهمی در راستای کنترل و ساماندهی بازار اجاره و مسکن به انجام رسید که از جمله آنها عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار و پرداخت ۴۵۳ هزار فقره تسهیلات ودیعه مسکن قابل ذکر است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، با استقرار دولت سیزدهم تکمیل و به‌روز رسانی سامانه ملی املاک و اسکان به عنوان بستر اصلی تنظیم‎گری حوزه بازار مسکن در دستور کار قرار گرفت.

عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار و معرفی ۱۲۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی با استفاده از اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان، تشکیل دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در ۳۱ استان‌ و راه‌اندازی گشت مشترک ساماندهی مشاوران املاک و بازرسی از ۱۱۰ هزار مشاور املاک، از جمله دیگر اقدامات در این حوزه است.

برپایه این گزارش، از دیگر اقدامات انجام شده به منظور کنترل و ساماندهی بازار اجاره و مسکن، ایجاد سامانه «خودنویس» برای انعقاد قراردادهای مسکن به صورت مستقیم و رایگان و انعقاد ۳۶۵ هزار قرارداد اجاره در این سامانه، پرداخت ۴۵۳ هزار فقره تسهیلات ودیعه مسکن و ساماندهی و مدیریت سکوهای انتشار آگهی املاک مسکونی قابل ذکر است.

پیگیری تدوین قوانین زیرساختی برای مدیریت بازار مسکن، همکاری در تدوین و تصویب قانون «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها»، همکاری در تدوین «طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول»، ارائه «لایحه مالیات بر معاملات مکرر» و همکاری در تدوین «طرح مالیات بر عایدی سرمایه» از دیگر اقدامات انجام شده در یک‌هزار روز فعالیت دولت سیزدهم در این بخش است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا