مجله خبریبورس و بازار

۳۷ درصد از جمعیت شهری ایران اجاره نشین هستند

رییس کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان با بیان اینکه اجرای نهضت ملی مسکن نیاز به همراهی هر چه بیشتر انبوه‌سازان و بخش خصوصی دارد، گفت: ۳۷ درصد از جمعیت شهری ایران امروز اجاره نشین هستند

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، جمشید برزگر در اجلاس سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران با اشاره به اینکه یکی از مشکلات نهضت ملی مسکن در دو سال گذشته عدم استفاده بیشتر از توان بخش خصوصی چه از نظر عملکردی و چه از بعد مشاوره‌ای است، تصریح کرد: موفقیت زمانی حاصل خواهد شد که به فعالان حوزه ساخت و ساز مسکن و انبوه سازان اعتماد و آنها را بیشتر از امروز وارد این فعالیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۷ درصد از جمعیت شهری ایران امروز اجاره نشین هستند، بیان داشت: بخش خصوصی این ظرفیت را دارد که از توان آنها برای نوسازی بافت فرسوده نیز استفاده شود.

برزگر ادامه داد: حدود ۷۰۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که ۲۲ میلیون نفر در این بافت‌ها ساکن هستند، دولت برای نوسازی این بافت‌ها برنامه‌هایی را در قالب نهضت ملی مسکن در حال اجرایی کردن است که در این بخش نیز بخش خصوصی و انبوه سازان می‌توانند دولت را یاری کنند.

وی عدم توجه به مقررات از دیگر مسایل انبوه سازان عنوان و تصریح کرد: مشکلاتی با سازمان نظام مهندسی داریم که هنوز موفق به حل کردن آنها نشدیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا