بورس و بازارمجله خبری

افزایش 10 برابری اجاره‌بهای مسکن در همدان

به گزارش ساختمان آنلاین:   اکبر کاوسی‌امید در سخنان پیش از دستور صحن شورا با تقدیر از مردم فهیم و زمان شناس همدان در استقبال از رییس جمهور، اظهار کرد: مردم همدان در این صحنه نیز پرشور ظاهر شده و نشان دادند همواره مسائل و موقعیت ها را به خوبی می شناسند.

وی به اعلام ۱۷۹ طرح مصوب در سفر ریاست جمهوری به استان همدان اشاره کرد و گفت: تأمین بودجه آبرسانی از سد تالوار یکی از این طرح هاست.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: خواستار در میان گذاشتن این طرح ها با مردم هستیم که این موارد قابل پیگیری و مطالبه از نمایندگان دولت در استان باشد.

وی به مواجهه دولت در سفر استانی با حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: سفر با زمان بسیار کوتاهی انجام شد و نیاز به افزودن حداقل نیم روز به این سفر بود چراکه به عنوان مثال جلسه با نخبگان باید به صورت مباحثه ای بود که اینگونه نشد.

کاووسی با گلایه از دولت در عدم توجه به اهمیت اخذ مشکلات و مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم در پارلمان شهری، تصریح کرد: حرف مردم به صورت طبقه بندی شده و مشکلات شناسایی شده در اختیار پارلمان شهری بوده که باید این موارد شنیده می شد.

وی ادامه داد: رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا طرح واگذاری زمین های با کاربری فضای سبز در اختیار دولت بر اساس قانون به شهرداری را ارائه کرده که نیازمند دستور صریح دولت است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در صورت تدبیر لازم و صدور دستور در واگذاری این اراضی مسائل و مشکلات مردم حل می شد، خاطرنشان کرد: نمی شود بدون شنیدن این مسائل و مشکلات راهکاری برای آنها اندیشید و پیشنهاد داریم دولت در سفرهای استانی به موضوع مهم شنیدن مسایل از سوی نمایندگان مردم در پارلمان شهری توجه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع وضعیت نامناسب مستأجران با توجه به افزایش اجاره بها در همدان اشاره کرد و یادآور شد: این یک هشدار برای تمام مسئولان مرتبط در این حوزه است که قبل از وقع یک وضعیت بحرانی در این خصوص، چاره اندیشی کنند.

کاووسی‌امید اظهار کرد: باید قبل از فرا رسیدن پایان فصل تابستان و افزایش جابجایی مستأجران چاره ای در بحث اجاره بها اندیشیده شود که مشکلی ایجاد نشود.

وی با طرح این سوال که مگر می شود نظام و تعرفه ای در بحث اجاره بهای مسکن در همدان نباشد، گفت: صاحبخانه ها افزایش ۱۰ برابری در مبلغ پول پیش و اجاره بها داده اند و دولت و قوه قضاییه باید با تشکیل جلسه و تدبیر در این موضوع از بروز مشکلات جلوگیری کنند.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان در خصوص برگزاری “اجلاسیه همدان مرکز جهانی طب سینایی” نیز بیان کرد: لازمه تحقق این مهم، پای کار بودن شهرداری است و باید شهرداری بسترها و زیرساخت های لازم در این زمینه را فراهم کند.

وی افزود: در خصوص احیای گویش همدانی نیز باید گفت که لهجه و زبان در حفظ قومیت ها مهم بوده و یک میراث اصیل است.

کاوسی‌امید با بیان اینکه همانگونه که در مورد طب سنتی ایرانی کار فراگیر انجام شده در بحث احیای گویش همدانی نیز این موضوع می تواند در بخشی از اجلاسیه قرار گیرد، تصریح کرد: باید یک کار عملیاتی در احیای گویش همدانی انجام شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا